Cel Kampanii Reklamowej – co to jest?

26 lutego, 2019

Prowadząc, a właściwie planując, kampanię marketingową czy to w Internecie, czy w mediach tradycyjnych należy z góry określić sobie cele, jakie zamierzamy osiągnąć. Ujmując to w pewnym uproszczeniu metodologicznym – rób coś, aby coś uzyskać. Nakład pracy, kosztów, opłat za media powinien skutkować dla marketera wymiernym i policzalnym wynikiem.
Jak zatem prawidłowo określić cel kampanii? Wymieńmy pięć kluczowych kryteriów:
– cele powinny być konkretne i proste w zdefiniowaniu;
– osiągane wyniki powinny być mierzalne;
– cele powinny być realne/wykonalne;
– cele cechować powinna istotność dla prowadzącego kampanię;
– cele powinny być uzyskane w danym odcinku czasu.

Standardowe cele kampanii na Facebooku

Cele kampanii będą różnić się ze względu na profil działalności firmy czy też jej priorytety. Inne założenia zostaną przyjęte przy wdrażaniu działań content marketingowych, a inne przy budowaniu pozycji strony www w wyszukiwarce.
Decydując się na uruchomienie działań pozycjonerskich dla swojej witryny internetowej, zwykle za cel przyjęte będzie zwiększenie ruchu na stronie, osiągnięcie jak najwyższej pozycji, pozyskanie nowych klientów, a w konsekwencji wzrost sprzedaży oferowanych usług lub produktów. Jak widać w tym przypadku, dochodzi nawet do zjawiska integracji celów, choć tym najistotniejszym jest wygenerowanie większej liczby zamówień.
W przypadku kampanii content marketingowych głównym celem będzie edukacja rynku, budowanie świadomości, wypracowywanie lojalności i zaangażowania klientów. Docelowo, także i w tym działaniu chodzi o uzyskanie wzrostu sprzedaży i liczby aktywnych użytkowników. Tym samym narzuca się wniosek, że finalne cele dla wielu działań będą takie same, choć cele pośrednie niekoniecznie będą identyczne.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Cele kampanii internetowych można także zróżnicować, biorąc pod uwagę kryterium brandingowe oraz sprzedażowe. Cele brandingowe to przede wszystkim: wzrost świadomości marki i/lub produktu, edukacja rynku, dystrybucja określonych treści. Natomiast w przypadku celów sprzedażowych priorytetowe znaczenie będą mieć: wzrost sprzedaży, wzrost zaangażowania klientów, zwiększenie liczby klientów/użytkowników.
Zastanówmy się jeszcze, jak określić czy przekonać się, iż cel zainicjowanej kampanii został osiągnięty. Najbardziej miarodajnym wskaźnikiem w tym względzie będą dane liczbowe. Chodzi tu w głównej mierze o takie dane, jak:
– liczba odwiedzin na stronie www;
– liczba sesji na stronie;
– czas trwania sesji;
– procent porzucenia odwiedzin;
– liczba nowych użytkowników;
– przeciętna wartość zakupów;
– koszt pozyskania leadów;
– liczba nowych polubień i udostępnień.

 

Z punktu widzenie różnych firm mogą być potrzebne jeszcze inne rodzaje danych, które wykażą czy dane cele kampanii zostały osiągnięte. Pamiętajmy też, że na wyniki prowadzonej kampanii mogą nałożyć się wydarzenia w otoczeniu rynkowym i medialnym. Jeśli jakiś produkt, usługa bądź cała kategoria produktowa będzie przedmiotem kampanii w tradycyjnych mediach, to w sytuacji oferowanie tego produktu przez nasz biznes może dojść do akceleracji poszukiwań i transakcji zakupowych.

 

Standardowe cele kampanii na LinkedIn (obecnie kilka z nich jest na chwilę obecną niedostępnych)

Profesjonalne określenie celu kampanii jest poniekąd gwarancją osiągnięcia założonego celu.

Chcesz wiedzieć wiecej nt. kampanii reklamowych?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0