Co to jest CPL – Cost Per Lead

12 lutego, 2019

Pojęcie CPL (cost per lead) funkcjonuje w obszarze rozliczeń kampanii internetowych. Podstawowa odpowiedź na pytanie – CPL co to jest, będzie brzmieć, iż jest to efektywnościowy model rozliczania kampanii w sieci, w którym zleceniodawca płaci za pozyskanie danych kontaktowych odbiorców reklamy.

Znając wyjaśnienie kwestii – CPL co to jest, przyjrzyjmy się działaniu tego modelu rozliczania. Użytkownik serwisu klikając w reklamę zostaje przeniesiony do formularza zapisu na usługę lub do formularza rejestracji, czyli założenia konta w określonym serwisie internetowym. Tego rodzaju rozliczenie stosowane jest dość często w przypadku zakładania kont bądź lokat bankowych, zapisów na kursy językowe, rejestracji w grach sieciowych czy wypełnianiu formularzy konkursowych i promocyjnych. Dlatego każdy marketer, planujący pozyskiwanie leadów, powinien znać odpowiedź na pytanie co to jest CPL oraz rozumieć regułę jego funkcjonowania.

Takie dane gromadzone są poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, rejestrację na stronie czy też zapisanie się do newslettera.

Po analizie pytania wymieńmy jeszcze zalety tego modelu rozliczeniowego dla zleceniodawcy.

– Efektywność kosztowa – płatność wyłącznie za efekt kampanii pozyskania leadów.

– Łatwość planowania budżetu marketingowego (wiemy z góry, ile kontaktów chcemy zdobyć i dążymy do wypełnienia tego planu).

– Dodatkowy efekt podniesienia świadomości marki poprzez wysoką częstotliwość reklam w sieci.

Generowanie leadów to w dzisiejszych czasach obowiązek przedsiebiorców. 80% prowadzenia firmy powinna opierać się na zwiększeniu sprzedaży.

Dowiedz się więcej jak generować leady.
Kliknij w logptyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0