Co to jest CPM – Cost Per Mile

7 lutego, 2019

Jednym ze skrótów w dziedzinie marketingu internetowego jest CPM. Ale co to jest CPM?
Skrót ten oznacza on „Cost Per Mille”, czyli koszt dotarcia do tysiąca użytkowników lub koszt tysiąca odsłon. Jeśli koszt CPM wynosi 15 zł, to tym samym każdy tysiąc wyświetleń reklamy będzie kosztował 15 zł.

Udzielając odpowiedzi na pytanie CPM co to jest, należy zaznaczyć, że jest to nieco podobny model płatności za reklamy, jak CPC, choć opierający się na innym wyznaczniku. W odróżnieniu od płatności za kliknięcia (CPC), CPM odnosi się do płatności za tysiąc odsłon reklamy, bez względu na to, czy ktoś kliknie w link reklamowy, czy też nie. Charakteryzując reklamy w modelu CPM, należy nadmienić, że mogą one mieć postać zarówno tekstową, jak i graficzną.

Parametr ten jest też podawany w systemach reklamowych jako informacja uzupełniająca do pozostałych współczynników efektywnościowych kampanii (CPC, CPL, CPV, CPL, etc.)

Skoro uzyskaliśmy podstawowe wyjaśnienie związane z pytaniem – CPM, przyjrzyjmy się zaletom tego modelu płatności.

Reklamy rozliczane przez CPM powinny osiągać w miarę szybko odpowiednią liczbę wyświetleń i bardzo dobre zasiegi. Serwisy zamieszczające sporo takich reklam mogą zwiększyć przychód, oczywiście przy założeniu, że są chętnie odwiedzane. Zaletą reklam rozliczanych przez CPM jest też ich elastyczne umiejscowienie. Mogą one być wyświetlane także na samym dole witryny, oby tylko została ona załadowana (co praktycznie dzieje się równolegle z wyświetleniem samej strony).

Kończąc wyjaśnienie – CPM co to jest, dodajmy jeszcze, że reklama CPM sprawdza się przede wszystkim u reklamodawców, którym zależy na budowaniu świadomości swojej marki a nie koniecznie reklamie efektywnościowej.

Kampanie w modelu CPM są idealne do pierwszego etapu kampanii bazujących na budowaniu świadomości marki.

Dowiedz się więcej np. kampanii zwiazanych z brand awarness
czyli budowaniem świadomości.
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0