Co to jest CPV – cost per view

28 stycznia, 2019

Wyjaśniając zagadnie – CPV co to jest, od razu należy zaznaczyć, że to jeden ze sposobów rozliczania kosztów kampanii reklamowych w sieci. Jednocześnie, udzielając odpowiedzi na pytanie CPV co to jest, dodajmy, że ten model płatności określa się także znanym skrótem PPV (Pay Per View).

Opisywany sposób rozliczania dotyczy głównie dwóch rodzajów reklam – reklam video emitowanych w formie spotów reklamowych oraz reklam „intertext”, czyli takich, które pojawiają się w postaci podkreślonych słów kluczowych w tekście. W pierwszej z sytuacji reklamodawca płaci za obejrzenie spotu przez jego odbiorcę. Natomiast w drugim przypadku reklamodawca płaci za najechanie przez użytkownika na dymek reklamy „intertext” oraz zobaczenie, jakiej konkretnie firmy, towaru lub usługi dotyczy reklama w podkreślonym słowie kluczowym.

Z pewnością odpowiadając na pytanie – CPV co to jest – należy zauważyć, że ten rodzaj rozliczenia dotyczy dość często wyświetlania reklam video w serwisie YouTube, a także w sieci reklamowej Google. Co istotne z punktu widzenia reklamodawcy, należy zadbać, aby filmy trwały co najmniej 12 sekund, gdyż YouTube Analytics nie śledzi wyświetleń krótszych niż 10 sekund.

Skoro znamy już wyjaśnienie kwestii CPV co to jest, przyjrzyjmy się procedurze płatności. Zwykle reklamodawca może podać najwyższą kwotą, jaką chce zapłacić za obejrzenie. Ostateczna jednak kwota, jaka zostanie wystawiona nie zawsze będzie maksymalna, gdyż wpływa na to faktyczny CPV.

W modelu CPV reklamodawca płaci za obejrzenie spotu przez jego odbiorcę.

Emisja kampanii video w YouTube, Facebook, Instagram czy LinkedIn jest efektywniejsza aniżeli kampanie w TV.

Chcesz wiedzieć więcej o kampaniach Video?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0