Co to jest CPV – cost per view

Styczeń 28, 2019

Wyjaśniając zagadnie – CPV co to jest, od razu należy zaznaczyć, że to jeden ze sposobów rozliczania kosztów kampanii reklamowych w sieci. Jednocześnie, udzielając odpowiedzi na pytanie CPV co to jest, dodajmy, że ten model płatności określa się także znanym skrótem PPV (Pay Per View).

Opisywany sposób rozliczania dotyczy głównie dwóch rodzajów reklam – reklam video emitowanych w formie spotów reklamowych oraz reklam „intertext”, czyli takich, które pojawiają się w postaci podkreślonych słów kluczowych w tekście. W pierwszej z sytuacji reklamodawca płaci za obejrzenie spotu przez jego odbiorcę. Natomiast w drugim przypadku reklamodawca płaci za najechanie przez użytkownika na dymek reklamy „intertext” oraz zobaczenie, jakiej konkretnie firmy, towaru lub usługi dotyczy reklama w podkreślonym słowie kluczowym.

Z pewnością odpowiadając na pytanie – CPV co to jest – należy zauważyć, że ten rodzaj rozliczenia dotyczy dość często wyświetlania reklam video w serwisie YouTube, a także w sieci reklamowej Google. Co istotne z punktu widzenia reklamodawcy, należy zadbać, aby filmy trwały co najmniej 12 sekund, gdyż YouTube Analytics nie śledzi wyświetleń krótszych niż 10 sekund.

Skoro znamy już wyjaśnienie kwestii CPV co to jest, przyjrzyjmy się procedurze płatności. Zwykle reklamodawca może podać najwyższą kwotą, jaką chce zapłacić za obejrzenie. Ostateczna jednak kwota, jaka zostanie wystawiona nie zawsze będzie maksymalna, gdyż wpływa na to faktyczny CPV.

W modelu CPV reklamodawca płaci za obejrzenie spotu przez jego odbiorcę.



Emisja kampanii video w YouTube, Facebook, Instagram czy LinkedIn jest efektywniejsza aniżeli kampanie w TV.

Chcesz wiedzieć więcej o kampaniach Video?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!