Co to jest Facebook Ads – reklama na Facebooku

22 stycznia, 2019

W ramach najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie istnieje sprawny system, umożliwiający skuteczne reklamowanie produktów oraz usług w formie nieinwazyjnych komunikatów. Ten system to właśnie Facebook Ads. Jego działanie obejmuje nie tylko Facebook, lecz także Instagram oraz aplikacje z grupy Audience Network. Reklamodawcom oferowanych jest kilka różnych formatów reklam, które charakteryzują się przede wszystkim adekwatnym dopasowaniem pod względem specyfiki firmy oraz profilu odbiorców. 

Najistotniejszą cechą systemu Facebook Ads jest precyzyjne i selektywne targetowanie.  Reklama za pośrednictwem Facebooka umożliwia marketerom adresowanie treści ofertowych bezpośrednio do użytkowników, którzy prezentują wysoki potencjał pod względem zainteresowania oraz możliwości dokonania transakcji lub zamówienia usługi.

facebook ads

Ujmując punktowo korzyści, jakie zapewnia posługiwanie się systemem Facebook Ads, należy wskazać na:

– zwiększenie sprzedaży produktów i/lub usług,

– ugruntowanie obecności firmy w internecie,

– zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki,

– nawiązanie nowych kontaktów biznesowych,

– rekrutację pracowników,

– utrwalenie relacji z klientami.

Znając już listę zalet reklam zamieszczanych na Facebooku czy kanałach powiązanych z tą platformą, można przystąpić do zainicjowania skutecznych działań reklamowych w oparciu o Facebook Ads. Po pierwsze należy określić cel planowanej kampanii. Każda kampania bez względu na to czy firma chce zademonstrować nowy produkt, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, czy rozpocząć poszukiwanie pracowników – musi mieć zdefiniowany cel. Cel kampanii określa m.in., jaki format będzie miała reklama na Facebooku, gdzie zostanie ulokowana oraz kto będzie mógł ją zobaczyć.

Reklamodawcom oferowanych jest kilka różnych formatów reklam, które charakteryzują się przede wszystkim adekwatnym dopasowaniem pod względem specyfiki firmy oraz profilu odbiorców.

Wyjaśnijmy teraz, jak właściwie działa Facebook Ads. Otóż Facebook zbiera ogromną ilość danych o swoich użytkownikach. Na ich podstawie system reklamowy wplata reklamy w te treści, które oglądamy. W trakcie obecności użytkownika w serwisie system wyświetla mu reklamę, który pojawia się na podstawie określonych parametrów (m.in. wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja, zawód itp.). Treść oraz forma reklam są tak opracowane, że często użytkownicy w ogóle nie odróżniają ich od standardowych publikacji na fanpage’ach. I jeszcze parę słów o kosztach Facebook Ads. Za reklamę w systemie Facebook Ads reklamodawca może rozliczać się na kilka różnych sposobów. Zwykle jest to płatność za kliknięcia w link lub aktywność użytkowników, jak np. standardowe zostawienie „lajka”. Działania reklamowe na Facebooku zapewniają sporą swobodę, jeśli chodzi o zaangażowanie finansowe – można je rozpocząć właściwie od dowolnej kwoty. Większość reklamodawców decyduje się na najpopularniejszą metodę – tworzy swoje materiały reklamowe, które następnie biorą udział w aukcji. Takie rozwiązanie pozwala na dobór konkretnych parametrów, którymi system reklamowy Facebooka posłuży się w trakcie emisji reklamy.

Reklama na Facebooku przyjmuje wiele postaci i form. Jest jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form promocji.

Chcesz wiedzieć więcej nt. skutecznej reklamy na Facebooku?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0