Co to jest remarketing reklam?

6 marca, 2019

Remarketing to skuteczna metoda dotarcia do odbiorców, którzy odwiedzili już wcześniej nasz serwis internetowy, jednakże bez dokonania oczekiwanego działania. Odpowiednie aktywności w ramach remarketingu służą zauważalnemu wyeksponowaniu asortymentu w sieci, co skłoni klientów do skorzystania z oferty naszej witryny. Remarketing reklam przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty. Spersonalizowane reklamy mają wpływ na zwiększenie sprzedaży i aktywności na stronie.

Podstawowe kampanie remarketingowe to zbiór działań, które za cel mają ponownie skierowanie użytkownika na konkretną stronę internetową. W zasadzie remarketing reklam to próba reaktywacji kontaktu z klientem, który jest potencjalnym nabywcą naszych usług bądź produktów.

W wymiarze realnym będą to reklamy graficzne produktów, które potencjalny konsument już kiedyś przeglądał. Tego rodzaju reklamy pojawiają się często w sieci reklamowej partnerów Google. Są to na ogół popularne witryny odwiedzane przez preferowanych klientów, których chcemy skłonić do wznowienia zainteresowania naszą ofertą.

Aby remarketing w reklamach był odpowiednio skuteczny, potrzebne jest zbieranie danych o aktywności klientów w Internecie. Za zadanie gromadzenia takich danych odpowiedzialne są pliki cookie. Umożliwiają one także wyświetlanie adekwatnych reklam odbiorcom za pośrednictwem różnych kanałów, funkcjonujących w sieci. Czas działania cookie jest jednak ograniczony. Ponadto, znikają one, gdy użytkownicy kasują historię przeglądarki. Chcąc aktywować remarketing w reklamach, należy wyposażyć swoją witrynę we właściwy skrypt, który będzie zapisywać pliki cookie u odwiedzających ją użytkowników. Kolejnym krokiem jest skorzystanie np. z narzędzi AdWords oraz zaplanowanie kampanii reklamowej dla wybranych produktów i usług. Jednocześnie zalecane jest określenie optymalnej liczby wyświetleń naszej reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej, aby uniknąć zbyt intensywnego i irytującego promowania oferty.

Remarketing należy do tych opcji targetowania która najbardziej zwiększa szanse na dokonanie zakupu przez Użytkownika. Między innymi dlatego z tej opcji korzystają największe światowe marki jak i mniejsi reklamodawcy.

Aby stosować remarketing w kampaniach reklamowych należy zaimplementować na swojej stronie www kody np. Facebook Pixel czy kod Google Ads.

Chcesz wiedzieć więcej nt. kampanii remarketingowych?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0