Podstawowe kampanie remarketingowe to zbiór działań, które za cel mają ponownie skierowanie użytkownika na konkretną stronę internetową. W zasadzie remarketing reklam to próba reaktywacji kontaktu z klientem, który jest potencjalnym nabywcą naszych usług bądź produktów.
W wymiarze realnym będą to reklamy graficzne produktów, które potencjalny konsument już kiedyś przeglądał. Tego rodzaju reklamy pojawiają się często w sieci reklamowej partnerów Google. Są to na ogół popularne witryny odwiedzane przez preferowanych klientów, których chcemy skłonić do wznowienia zainteresowania naszą ofertą.
Aby remarketing w reklamach był odpowiednio skuteczny, potrzebne jest zbieranie danych o aktywności klientów w Internecie. Za zadanie gromadzenia takich danych odpowiedzialne są pliki cookie. Umożliwiają one także wyświetlanie adekwatnych reklam odbiorcom za pośrednictwem różnych kanałów, funkcjonujących w sieci. Czas działania cookie jest jednak ograniczony. Ponadto, znikają one, gdy użytkownicy kasują historię przeglądarki. Chcąc aktywować remarketing w reklamach, należy wyposażyć swoją witrynę we właściwy skrypt, który będzie zapisywać pliki cookie u odwiedzających ją użytkowników. Kolejnym krokiem jest skorzystanie np. z narzędzi AdWords oraz zaplanowanie kampanii reklamowej dla wybranych produktów i usług. Jednocześnie zalecane jest określenie optymalnej liczby wyświetleń naszej reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej, aby uniknąć zbyt intensywnego i irytującego promowania oferty.
Remarketing należy do tych opcji targetowania która najbardziej zwiększa szanse na dokonanie zakupu przez Użytkownika. Między innymi dlatego z tej opcji korzystają największe światowe marki jak i mniejsi reklamodawcy.
Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców
autor:
Bartosz Paczyński
Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.
W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski
PODOBNE ARTYKUŁY
Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie
Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...
WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!
Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...
Dropshipping – co to jest
E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...