Co to jest SEM – Search Engine Marketing

Marzec 9, 2019

Aby w wyjaśnić, co to jest SEM, posłużmy się definicją. To działania marketingowe związane z poprawą widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych z nich zalicza się: optymalizację strony internetowej, przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy też pozycjonowanie www. Zintegrowanie tych wszystkich działań przynosi najlepsze efekty w procesie promocji strony w sieci.

Zamykając odpowiedź na pytanie, co to jest SEM, przejdźmy do wskazania kilku kluczowych zalet tego rodzaju działań. To strategia, która może zostać uruchomiona na każdym etapie rozwoju firmy. Zapewnia ona także komfort w miarę łatwego oszacowania spodziewanych efektów kampanii.  Wynika to faktu, że zarówno pozycjonowanie, jak i linki sponsorowane to działania, które w miarę łatwo mierzyć i skalować w czasie.

Skoro wiemy już,co to jest SEM, przyjrzyjmy się najistotniejszym cechom tego działania.

• W ramach SEM zawiera między innymi SEO.

• SEM to także płatna reklama w Google. Cena takiej reklamy będzie zależała m.in. od popularności branży, odpowiedniego dopasowania czy wyników jakości.

• Poprzez wdrożenie strategii SEM poprawia się widoczność marki w sieci. A wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to bardzo ważny czynnik dla budowy siły marki.

• SEM się opłaca. To efektywna strategia w relacji nakładów do pożądanych wyników.

Zamykając nasz krótki wywód na temat, co to jest SEM, posłużmy się parafrazą znanego powiedzenia – bez SEM w sieci ani rusz.

SEM to wszystkie dostępne formy promocji w ramach wyszukiwarki. Można do nich zliczyć działania pozycjonerskie, reklamy, reklamy produktowe, wyniki w mapach czy opinie.



Donec sollicitudin molestie malesuada. Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula

Chcesz wiedzieć więcej nt. SEM?
Kliknij w logopty Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!