Co to jest SEM – Search Engine Marketing

9 marca, 2019

Aby w wyjaśnić, co to jest SEM, posłużmy się definicją. To działania marketingowe związane z poprawą widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych z nich zalicza się: optymalizację strony internetowej, przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy też pozycjonowanie www. Zintegrowanie tych wszystkich działań przynosi najlepsze efekty w procesie promocji strony w sieci.

Zamykając odpowiedź na pytanie, co to jest SEM, przejdźmy do wskazania kilku kluczowych zalet tego rodzaju działań. To strategia, która może zostać uruchomiona na każdym etapie rozwoju firmy. Zapewnia ona także komfort w miarę łatwego oszacowania spodziewanych efektów kampanii.  Wynika to faktu, że zarówno pozycjonowanie, jak i linki sponsorowane to działania, które w miarę łatwo mierzyć i skalować w czasie.

Skoro wiemy już,co to jest SEM, przyjrzyjmy się najistotniejszym cechom tego działania.

• W ramach SEM zawiera między innymi SEO.

• SEM to także płatna reklama w Google. Cena takiej reklamy będzie zależała m.in. od popularności branży, odpowiedniego dopasowania czy wyników jakości.

• Poprzez wdrożenie strategii SEM poprawia się widoczność marki w sieci. A wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to bardzo ważny czynnik dla budowy siły marki.

• SEM się opłaca. To efektywna strategia w relacji nakładów do pożądanych wyników.

Zamykając nasz krótki wywód na temat, co to jest SEM, posłużmy się parafrazą znanego powiedzenia – bez SEM w sieci ani rusz.

SEM to wszystkie dostępne formy promocji w ramach wyszukiwarki. Można do nich zliczyć działania pozycjonerskie, reklamy, reklamy produktowe, wyniki w mapach czy opinie.

Donec sollicitudin molestie malesuada. Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula

Chcesz wiedzieć więcej nt. SEM?
Kliknij w logopty Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0