Co to jest SEO – Search Engine Optimization

Marzec 13, 2019

Aby wyjaśnić, co to jest SEO, należy rozwinąć ten skrót oraz podać jego tłumaczenie. Otóż SEO to skrót angielskiej nazwy search engine optimization. W tłumaczeniu na język polski określenie to oznacza – optymalizator witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces zorientowany na podniesienie pozycji strony www w darmowych (naturalnych, organicznych) w wynikach wyszukiwania. Zajęcie wysokich miejsc na listach wyszukiwania SERP (Search Engine Result Page) wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, oznaczających lepszą rozpoznawalność marki czy finalnie zyskowność ze sprzedaży usług lub towarów.

Optymalizacja strony www w sensie operacyjnym będzie uwzględniać opracowanie unikalnych treści i edycję kodu witryny w celu zwiększenia jej znaczenia dla określonych słów kluczowych, a także likwidację przeszkód w indeksowaniu strony przez wyszukiwarki.

Dla posiadaczy stron internetowych samo wyjaśnienie, co to jest SEO nie ma aż istotnego znaczenia. Ważne jest odpowiednie wdrożenie takiego działania. Odbywa się ono w dwóch obszarach: on site oraz off site.

Pełne zrozumienie tego, co to jest SEO wymaga zwykle konsultacji ze specjalistą, który śledzi wszelkie zmiany inicjowane co jakiś czas przez Google. Po prostu jest to dość złożona (ale i ważna) strategia marketingu internetowego, podlegająca różnym modyfikacjom. Dlatego też, wydaje się, że sama wiedza, co to jest SEO nie odgrywa tak dużej roli, co umiejętność operowania tym narzędziem.

Pozycjonowanie SEO ma jedną ogromną przewagę nad kampaniami CPC w wyszukiwarkach. Kliknięcia w wyniki organiczne (SEO) są bezpłatne niezależnie od ilości kliknięć jakie wygenerują.



Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!