Co to jest SEO – Search Engine Optimization

13 marca, 2019

Aby wyjaśnić, co to jest SEO, należy rozwinąć ten skrót oraz podać jego tłumaczenie. Otóż SEO to skrót angielskiej nazwy search engine optimization. W tłumaczeniu na język polski określenie to oznacza – optymalizator witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces zorientowany na podniesienie pozycji strony www w darmowych (naturalnych, organicznych) w wynikach wyszukiwania. Zajęcie wysokich miejsc na listach wyszukiwania SERP (Search Engine Result Page) wpływa na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, oznaczających lepszą rozpoznawalność marki czy finalnie zyskowność ze sprzedaży usług lub towarów.

Optymalizacja strony www w sensie operacyjnym będzie uwzględniać opracowanie unikalnych treści i edycję kodu witryny w celu zwiększenia jej znaczenia dla określonych słów kluczowych, a także likwidację przeszkód w indeksowaniu strony przez wyszukiwarki.

Dla posiadaczy stron internetowych samo wyjaśnienie, co to jest SEO nie ma aż istotnego znaczenia. Ważne jest odpowiednie wdrożenie takiego działania. Odbywa się ono w dwóch obszarach: on site oraz off site.

Pełne zrozumienie tego, co to jest SEO wymaga zwykle konsultacji ze specjalistą, który śledzi wszelkie zmiany inicjowane co jakiś czas przez Google. Po prostu jest to dość złożona (ale i ważna) strategia marketingu internetowego, podlegająca różnym modyfikacjom. Dlatego też, wydaje się, że sama wiedza, co to jest SEO nie odgrywa tak dużej roli, co umiejętność operowania tym narzędziem.

Pozycjonowanie SEO ma jedną ogromną przewagę nad kampaniami CPC w wyszukiwarkach. Kliknięcia w wyniki organiczne (SEO) są bezpłatne niezależnie od ilości kliknięć jakie wygenerują.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 1