2022-11-17

Co to jest CPC?

Działania reklamowe w Internecie wymagają informacji, jaki jest ich efekt w odniesieniu do ponoszonych kosztów. Takim wskaźnikiem jest CPC (cost per click).

Ale CPC co to jest?

Już wyjaśniam. To koszt uzyskania pojedynczego kliknięcia w reklamę. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych kampanii internetowych. Jego działanie polega na tym, że reklamodawca płaci za pojedyncze kliknięcie w reklamę, które przekierowuje użytkownika na reklamowaną stronę, a nie tylko za sam fakt jej wyświetlenia.

Co zatem ma wpływ na koszt pojedynczego kliknięcia?

To m.in. popularność danego słowa kluczowego lub reklamy. Im większa popularność, tym wyższa będzie cena za kliknięcie. Cena jest także pochodną systemu reklamowego. Zauważmy, że oprócz systemu reklamowego o najszerszym zasięgu – Google Adwords, funkcjonują też inne systemy: Bing, Facebook Ads, czy Yahoo Search Marketing. Google Adwords wyznacza cenę od współczynnika „klikalności” (CTR), czyli stosunku pomiędzy liczbą kliknięć a liczbą wyświetleń reklamy.

Z kolei Search Marketing uzależnia cenę od najwyższej licytowanej stawki. Jak zatem widać, kwestia CPC może być nieco odmiennie wyjaśniana w zależności od różnych uwarunkowań. Warto zatem nie tylko znać odpowiedź na pytanie CPC co to jest, ale także z czego CPC będzie wynikać w danym planie reklamowym.

Pamiętaj!

W modelu CPC płacisz za każde kliknięcie – nawet to w wyniku którego użytkownik nie przejdzie do Twojej strony www (np. z powodu słabego internetu, lub długo ładującej się strony www).

Czym różni się koszt CPC (za kliknięcie) reklamy na Facebook z kosztem Wyświetlenia strony docelowej?

W przypadku kampanii na Facebook koszt kliknięcia w reklamę mówi nam ile osób kliknęło w wyemitowany materiał. Chodzi o to, że Facebook naliczy Cibie w tym modelu za każde kliknięcie które było np:
– kliknięciem w reklamę (dowolne miejsce)
– kliknięciem w zdjęcie
– kliknięciem w lajk, share, komentarz
– kliknięciem w nazwę fanpage

Wyświetlenie strony docelowej to z kolei model rozliczenia, w którym zapłacisz dopiero w momencie gdy użytkownik z danej reklamy kliknie w nią i przejdzie do Twojej strony www.
Jest to świetny model rozliczenia jeśli zależy Ci na ruchu.

Blog

Pozostałe artykuły.

CookieYes – Consent 2.0, RODO i UOKIK

CookieYes – Consent 2.0, RODO i UOKIK

1. Czym jest CookieYes? CookieYes to zaawansowane narzędzie do zarządzania plikami cookie, które pomaga właścicielom stron internetowych w spełnianiu wymagań dotyczących prywatności i ochrony...

0 komentarzy

Wyślij komentarz