CPC – co to jest?

16 lutego, 2019

Działania reklamowe w Internecie wymagają informacji, jaki jest ich efekt w odniesieniu do ponoszonych kosztów. Takim wskaźnikiem jest CPC (cost per click). Ale CPC co to jest?

Już wyjaśniam. To koszt uzyskania pojedynczego kliknięcia w reklamę. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych kampanii internetowych. Jego działanie polega na tym, że reklamodawca płaci za pojedyncze kliknięcie w reklamę, które przekierowuje użytkownika na reklamowaną stronę, a nie tylko za sam fakt jej wyświetlenia.

Dodatkowe wyjaśnienie na pytanie – CPC co to jest, wyjaśnia wzór:

Co zatem ma wpływ na koszt pojedynczego kliknięcia?

To m.in. popularność danego słowa kluczowego lub reklamy. Im większa popularność, tym wyższa będzie cena za kliknięcie. Cena jest także pochodną systemu reklamowego. Zauważmy, że oprócz systemu reklamowego o najszerszym zasięgu – Google Adwords, funkcjonują też inne systemy: Bing, Facebook Ads, czy Yahoo Search Marketing. Google Adwords wyznacza cenę od współczynnika „klikalności” (CTR), czyli stosunku pomiędzy liczbą kliknięć a liczbą wyświetleń reklamy.

Z kolei Search Marketing uzależnia cenę od najwyższej licytowanej stawki. Jak zatem widać, kwestia CPC może być nieco odmiennie wyjaśniana w zależności od różnych uwarunkowań. Warto zatem nie tylko znać odpowiedź na pytanie CPC co to jest, ale także z czego CPC będzie wynikać w danym planie reklamowym.

Pamiętaj!

W modelu CPC płacisz za każde kliknięcie – nawet to w wyniku którego użytkownik nie przejdzie do Twojej strony www (np. z powodu słabego internetu, lub długo ładującej się strony www).

Czym różni się koszt CPC (za kliknięcie) reklamy na Facebook z kosztem Wyświetlenia strony docelowej?

W przypadku kampanii na Facebook koszt kliknięcia w reklamę mówi nam ile osób kliknęło w wyemitowany materiał. Chodzi o to, że Facebook naliczy Cibie w tym modelu za każde kliknięcie które było np:
– kliknięciem w reklamę (dowolne miejsce)
– kliknięciem w zdjęcie
– kliknięciem w lajk, share, komentarz
– kliknięciem w nazwę fanpage

Wyświetlenie strony docelowej to z kolei model rozliczenia, w którym zapłacisz dopiero w momencie gdy użytkownik z danej reklamy kliknie w nią i przejdzie do Twojej strony www.
Jest to świetny model rozliczenia jeśli zależy Ci na ruchu.

Kampanie CPC to podstawa promocji w Internecie. Reklamy w modelu CPC kierują na Twoją stronę osoby stricte zainteresowane Twoimi produktami i usługami.

Chcesz wiedzieć więcej o reklamach CPC?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0