CPC – co to jest?

Luty 16, 2019

Działania reklamowe w Internecie wymagają informacji, jaki jest ich efekt w odniesieniu do ponoszonych kosztów. Takim wskaźnikiem jest CPC (cost per click). Ale CPC co to jest?

Już wyjaśniam. To koszt uzyskania pojedynczego kliknięcia w reklamę. Jest to jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych kampanii internetowych. Jego działanie polega na tym, że reklamodawca płaci za pojedyncze kliknięcie w reklamę, które przekierowuje użytkownika na reklamowaną stronę, a nie tylko za sam fakt jej wyświetlenia.

Dodatkowe wyjaśnienie na pytanie – CPC co to jest, wyjaśnia wzór:

Co zatem ma wpływ na koszt pojedynczego kliknięcia?

To m.in. popularność danego słowa kluczowego lub reklamy. Im większa popularność, tym wyższa będzie cena za kliknięcie. Cena jest także pochodną systemu reklamowego. Zauważmy, że oprócz systemu reklamowego o najszerszym zasięgu – Google Adwords, funkcjonują też inne systemy: Bing, Facebook Ads, czy Yahoo Search Marketing. Google Adwords wyznacza cenę od współczynnika „klikalności” (CTR), czyli stosunku pomiędzy liczbą kliknięć a liczbą wyświetleń reklamy.

Z kolei Search Marketing uzależnia cenę od najwyższej licytowanej stawki. Jak zatem widać, kwestia CPC może być nieco odmiennie wyjaśniana w zależności od różnych uwarunkowań. Warto zatem nie tylko znać odpowiedź na pytanie CPC co to jest, ale także z czego CPC będzie wynikać w danym planie reklamowym.

Pamiętaj!

W modelu CPC płacisz za każde kliknięcie – nawet to w wyniku którego użytkownik nie przejdzie do Twojej strony www (np. z powodu słabego internetu, lub długo ładującej się strony www).



Czym różni się koszt CPC (za kliknięcie) reklamy na Facebook z kosztem Wyświetlenia strony docelowej?

W przypadku kampanii na Facebook koszt kliknięcia w reklamę mówi nam ile osób kliknęło w wyemitowany materiał. Chodzi o to, że Facebook naliczy Cibie w tym modelu za każde kliknięcie które było np:
– kliknięciem w reklamę (dowolne miejsce)
– kliknięciem w zdjęcie
– kliknięciem w lajk, share, komentarz
– kliknięciem w nazwę fanpage

Wyświetlenie strony docelowej to z kolei model rozliczenia, w którym zapłacisz dopiero w momencie gdy użytkownik z danej reklamy kliknie w nią i przejdzie do Twojej strony www.
Jest to świetny model rozliczenia jeśli zależy Ci na ruchu.

Kampanie CPC to podstawa promocji w Internecie. Reklamy w modelu CPC kierują na Twoją stronę osoby stricte zainteresowane Twoimi produktami i usługami.

Chcesz wiedzieć więcej o reklamach CPC?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!