Facebook dla biznesu – korzyści i pomysły

Marzec 19, 2019

Choć wiele osób nadal uważa, że Facebook jest tym miejscem w sieci, które jedynie pozwala na aktywne utrzymywanie kontaktu ze znajomymi lub krewnymi, to jednak na przestrzeni ostatnich lat platforma ta stała się rozległym obszarem do działań biznesowych. Na całym świecie z serwisu korzysta około 2 miliardów osób! W samej zaś Polsce liczbę użytkowników Facebooka szacuje się na około 17 milionów. Żadne medium w naszym kraju (kanał tv, radiowy czy tym bardziej prasa) nawet nie jest w stanie zbliżyć się do zasięgów Facebooka. Już sama skala dotarcia informacji i treści poprzez ten serwis decyduje, że opcja Facebook dla biznesu jest potencjalnie doskonałym rozwiązaniem marketingowej. A co przy tym niezwykle istotne, ciągle jest to medium bardzo korzystne pod względem kosztowym.  

Działania reklamowe, na jakie pozwala Facebook dla biznesu można zacząć w każdej chwili. Jeśli dotychczas jakaś firma nie dysponowała swoim fanpage’em lub prowadziła go mało starannie, to takie zaniedbanie komunikacyjne można szybko nadrobić.

W pierwszej kolejności pisząc o korzyściach, które oferuje Facebook dla biznesu, należy wskazać branżęhandlu internetowego jako tą, która musi wręcz włączyć Fb do swoich działań promocyjnych. Nie zapominajmy jednocześnie, że aktywna sprzedaż produktów jest również możliwa w ramach serwisu. Poprzez reklamy Facebook Ads można dotrzeć ze swoją kampanią do precyzyjnie wybranych grup konsumenckich. W zależności od bieżącej strategii marketingowej, czy nawet potrzeb „taktycznych”, firma handlowa dysponuje w ramach opcji reklamowych różne działania. Mogą być to:

– akcje przypominające o produktach, których użytkownicy nie kupili, pomimo że zostały dodane do ich koszyków;

– prezentowanie ofert specjalnych (obniżek cen, wyprzedaży produktów, które użytkowników wcześniej już doglądał itp.);

 – ekspozycja nowości;

– sprawdzanie stopnia zadowolenia po sfinalizowaniu transakcji;

 – zbieranie dodatkowych danych na temat zamówionych produktów lub usług.

 Czy jednak oprócz branży e-commerce Facebook dla biznesu będzie równie przydatny dla innych dziedzin, określanych jako działalność gospodarcza? Jak najbardziej. Praktyka dowodzi, że obecność w postaci fanpage’a oraz aktywność reklamowa na Facebooku sprawdza się w przypadku biznesu lokalnego. Takie formy działalności, jak: gabinety kosmetyczne, lokale gastronomiczne, sklepy odzieżowe, kluby fitness czy mniejsze przychodnie lekarskie mogą z powodzeniem nagłaśniać swoją ofertę.

Facebook to niekończące się źródło leadów, Klientów, osób zainteresowanych Twoimi produktami i usługami.



 Należy przy tym pamiętać, że Facebook dla biznesu będzie efektywnie funkcjonować przy zachowaniu kilku klarownych reguł:

– fanpage musi być aktywny (minimum dwie publikacje w tygodniu),

– należy informować o aktualnościach lub nowościach odnośnie oferty,

– po zgromadzeniu liczniejszego grona sympatyków można zorganizować dla nich konkurs,

– należy inicjować dyskusje pod publikacjami,

– korzystny wpływ na wizerunek będzie mieć angażowanie się w akcje społeczne,

– poczucie humoru zawsze zwraca uwagę,

– warto też nawiązywać wartościowe kontakty w ramach platformy.

Skala działań na bazie samych publikacji i interakcji może być naprawdę szeroka. To kwestia pomysłowości (inspiracji w sieci nie brakuje), dbania o fanpage i jego formę wizualną czy wspomnianej systematyczności.

Jednak dla wielu firm samo publikowanie na Facebooku już nie wystarczy. Zasięgi, jakie zapewnia ta platforma wręcz kuszą, aby wykorzystać Facebooka dla biznesu poprzez zainicjowanie aktywności reklamowej. Aby jednak kampanie reklamowe przyniosły satysfakcjonujące efekty, potrzebna jest odpowiednia strategia. Dobrze zaprojektowana reklama, powinna być adekwatnie dopasowana do produktu lub usługi, które są oferowane. Oprócz zachęcającej formy reklamy, należy zaplanować sposób i czas wyświetlania komunikatów. I oczywiście potrzebne jest dokładne targetowanie, aby „nie strzelać na oślep”. Na szczęście reklamy na Facebooku zachowują dużą elastyczność, pozwalającą na potrzebne korekty przebiegu kampanii nawet w trakcie jej trwania.

Wykorzystaj moc reklam na Facebooku by dotrzeć do Twojej idealnej grupy docelowej i rozwijać biznes!

Potrzebujesz pomocy z Facebookiem?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu!

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!