Facebook Kontakt – czyli jak skontaktować się z Facebookiem

Autor:bartosz

Wrzesień 22, 2019

Social media stały się podstawowym elementem naszego życia prywatnego i zawodowego. Korzystamy z nich powszechnie i regularnie. Większość opcji jest bardzo intuicyjna, więc bez trudu poruszamy się pomiędzy profilami prywatnymi i administrowaniem biznesowymi fanpage’ami.

Niestety, nie ma ludzi nieomylnych i wszechwiedzących. Każdy czasami potrzebuje odrobiny wsparcia w rozwiązaniu problemu lub pomocy przy wprowadzeniu w życie nowego projektu lub zadania. W takich chwilach przydaje się profesjonalny support. Czy możemy na niego liczyć na Facebooku?

Wiele osób niejednokrotnie próbowało napisać lub porozmawiać z kimś z Facebooka. Czy to w ogóle możliwe? Teoretycznie tak. Dziś spróbujemy usystematyzować wiedzę na ten temat i zastanowić się, czy i jak działa Facebook kontakt.

.

Stroną do klienta, czyli czy możemy zadzwonić do Facebooka?

Najbardziej standardową i naturalną formą komunikacji międzyludzkiej od zarania dziejów jest rozmowa. Dzięki niej, realizujemy się społecznie, budujemy relacje, a także tworzymy biznesy. O jej olbrzymim znaczeniu świadczy choćby ilość wciąż prężnie działających telefonicznych biur obsługi klienta.

Zazwyczaj przedsiębiorcy dbają o to, żeby na ich stronie zawsze był podany przynajmniej adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Dzięki temu, klienci mogą szybko i łatwo uzyskać wszystkie potrzebne informacje.

Inaczej jest na Facebooku. Tam nie znajdziemy adresu mailowego ani tym bardziej numeru, na który moglibyśmy zadzwonić ze wszystkimi problemami, związanymi z działaniem portalu. Ma to pewne uzasadnienie. Tak olbrzymie grono użytkowników musiałoby być obsługiwane przez call center naprawdę niewyobrażalnych rozmiarów.

Czy oznacza to jednak, że jeśli potrzebny nam Facebook Kontakt, to nic się nie da zrobić i nasze pytania pozostaną zupełnie bez odpowiedzi? Bez obaw, istnieją pewne opcje, żeby skontaktować się z nieuchwytnymi specjalistami z Facebooka. Zaraz dowiecie się, jak to zrobić.

.

Facebook kontakt – rozwiązania dla zwykłych śmiertelników

Teoretycznie każdy może skontaktować się z Facebookiem za pośrednictwem Centrum Pomocy. Co ciekawe, nie trzeba być zalogowanym użytkownikiem, żeby z niego skorzystać. Dzięki temu, każdy, kto jeszcze się nie zarejestrował, może choćby dowiedzieć się, jak założyć konto.

W serwisie umieszczono oczywiście zestaw najczęściej zadawanych pytań lub tematów, z którymi regularnie zgłaszają się internauci. Pojawiają się porady, jak zarządzać kontem, jak stworzyć stronę firmową oraz jak w pełni wykorzystać zalety Messengera do celów prywatnych lub biznesowych. Spektrum jest szerokie, dlatego zdarza się, że już w tym miejscu znajdujemy odpowiedź na nasz problem.

A co, jeśli gotowe odpowiedzi w Centrum Pomocy nie wystarczają? Jeżeli zapytanie jest natury czysto technicznej, warto skorzystać z opcji „zgłoś problem”, do której mamy dostęp po zalogowaniu. Znajdziemy ją po kliknięciu w znak zapytania, w prawym górnym rogu, na samym dole rozwijanego menu. Co można w ten sposób zgłosić? Przede wszystkim trudności z płatnościami, wszelkie niedziałające strony oraz treści obraźliwe lub łamiące regulamin Facebooka. Jeśli któryś z wymienionych problemów ma związek z naszą sprawą, wówczas taki Facebook kontakt powinien być optymalny.

Pamiętaj by dobrze opisać swój problem. Obsługa FB nie ma dostępu do wszystkich Twoich danych. Pamiętaj też by śledzić status ticketu aniżeli zakładać co chwile nowe.

WAŻNE!
Jeśli Twoja prośba zostanie rozpatrzona negatywnie koniecznie odwołaj się od decyzji.



Jak zgłaszać problemy, będąc reklamodawcą – Facebook kontakt wersja zaawansowana

W teorii wysłanie formularza kontaktowego powinno zagwarantować nam odpowiedź. Niestety, zdarza się, że Facebook zwleka z jej udzieleniem lub nie przesyła jej wcale. W takiej sytuacji mamy jeszcze jedną, dodatkową opcję – możemy skorzystać z opcji Facebook kontakt dla reklamodawców.

Warto wiedzieć, że reklamodawcą stajemy się automatycznie w chwili, gdy wykupimy choćby jedną, najtańszą promocję na portalu. Wówczas otrzymujemy dostęp do pomocy dedykowanej klientom biznesowym. Na nowej stronie możemy znów znaleźć szereg pytań i odpowiedzi oraz kolejny formularz kontaktowy, w którym opisujemy krótko, zwięźle i precyzyjnie nasz problem.

Czego może on dotyczyć? Tematy bywają naprawdę różne, od tego, jak zmienić nazwę fanpage’a, usunąć sekcję opinii, aż po problemy techniczne ze stroną firmy lub kontem reklamowym.

Co ciekawe, w tym przypadku odpowiedzi na wysłane wiadomości pojawiają się stosunkowo szybko. Dodatkowym wsparciem i atutem bywa również posiadanie konta w Menadżerze Firmy.

Centrum pomocy dla klientów biznesowych ma także inną, wielką zaletę. Nawet jeśli nie znajdziemy w nim odpowiedzi na konkretne pytanie, to i tak warto się dokładnie zapoznać z zamieszczonymi tematami, ponieważ jest to najprawdziwsza kopalnia wiedzy. Umieszczono w nim informacje o wszelkich aspektach technicznych prowadzenia strony firmowej, o tworzeniu kampanii reklamowych, zarządzaniu fanpage’ami (na Facebooku i Instagramie) oraz szereg praktycznych porad, jak czytać statystki, aby przynosiły jak najwięcej korzyści biznesowych.

Facebook kontakt – czy cierpliwość popłaca?

Jak widać, nie ma jednej, prostej drogi ani łatwo dostępnej opcji Facebook kontakt, w której od razu znaleźlibyśmy odpowiedzi na wszystkie dręczące nas pytania.

Nie można jednak poddawać się na już na samym początku. Warto spróbować wysłać wiadomość przez formularz kontaktowy, znajdujący się w ogólnie dostępnym Centrum Pomocy. Jeśli odpowiedź nie nadejdzie, trzeba ponownie przypomnieć o sobie lub skorzystać z opcji dla reklamodawców i podmiotów biznesowych, które często bywają dużo skuteczniejsze.

Choć kontakt z Facebookiem jest mocno utrudniony, trzeba uparcie dążyć do celu. Wbrew pozorom może się okazać, że dzięki temu nie dość, że uzyskamy odpowiedź na jedno, konkretne pytanie, to jeszcze odkryjemy szereg innych rozwiązań i możliwości, a także poszerzymy wiedzę, dzięki czemu będziemy efektywniej wykorzystywać możliwości Facebooka już sami, bez ich wsparcia.

Kontakt z Facebookiem na przestrzeni lat ewoluował i idzie ku lepszemu. Niestety nie mamy dostępu do dedykowanej infolinii i musimy czekać na kontakt telefoniczny ze strony Facebooka ale to i tak progres w porównaniu z tym co było możliwe 3-5 lat temu.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!