Facebook nie działa, czyli błędy Facebooka i przestoje

21 maja, 2019

Zdradzę Ci pewien sekret: nikt nie jest nieomylny, a w Internecie nie ma stron idealnych. Dotyczy to również Facebooka oraz jego rozwiązań dla biznesu.

Nie ma co się oszukiwać – nawet na tej globalnej platformie czasami coś może pójść nie tak. I zapewniam Cię, że od czasu do czasu idzie. Co wtedy? Trzeba po prostu zachować spokój.

 

Najczęstsze problemy techniczne na Facebooku, czyli kiedy coś idzie nie tak i Facebook nie działa

Błędy techniczne dotyczą wszystkich stron internetowych, również takich gigantów na rynku, jak serwis Marka Zuckerberga. To w końcu tylko spora dawka kodu, pisanego owszem przez zdolnych informatyków, ale jednak również tylko ludzi. Nawet Facebook czasami nie działa i nie ma w tym nic niezwykłego.

Problemy techniczne mogą przybierać rozmaite formy. Niekiedy są to poważne awarie o globalnym zasięgu. Na początku obecnego roku mieliśmy tego świetny przykład, gdy podczas chwilowego wycieku danych z Facebooka, ujawniono kto tak naprawdę prowadzi wiele stron firmowych oraz profilów fanowskich. Dla wielu osób było to mocno niewygodne. W grudniu 2018 doszło do gigantycznej awarii, podczas której setki tysięcy osób na świecie zostały nagle wylogowane z Facebooka i Messengera. Część z nich miała później problem z ponownym zalogowaniem się do serwisu.

Wielokrotnie zdarzało się także, że na całym świecie ludzie nie mogli się zalogować na swoje profile lub mieli problemy z aplikacjami mobilnymi, które nagle odmawiały zupełnie posłuszeństwa. Niekiedy takie komplikacje utrzymywały się przez kilka godzin.

Wielu użytkowników zwraca również uwagę na chwilowe, lokalne problemy z wyświetlaniem treści. Pojawiają się same teksty, nie udaje się załadować zdjęć i filmów albo wejście na profil firmowy trwa tak długo, że nawet jego właściciel traci cierpliwość, nie mówiąc nawet o chęciach potencjalnych fanów, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś o stronie. A czasami zamiast pożądanej strony pojawia się po prostu wielce znaczący komunikat: „Coś poszło nie tak”.

Awarie potrafią dotyczyć nawet samych kampanii reklamowych, które tworzysz dla rozwoju fanpage’a. Początkowo wygląda na to, że wszystko jest ok. Niby przygotowałeś reklamę, sprawdziłeś dokładnie wszystkie treści, a mimo to coś nie działa – reklama w panelu administracyjnym jest widoczna, ale nie da się jej wyświetlić. Za to również mogą odpowiadać przejściowe problemy techniczne.

Jeśli jesteś pewny, że wszystko zrobiłeś dobrze i problemy techniczne to nie wina jakiegoś nawet drobnego niedopatrzenia, wówczas najczęściej wystarczy po prostu wziąć głęboki oddech, wypić filiżankę kawy lub herbaty i sprawdzić raz jeszcze po jakimś czasie.

Bądź pewny, że jeśli na Facebooku pojawiają się awarie, cała rzesza naprawdę zdolnych informatyków pracuje nad tym, żeby je jak najszybciej wyeliminować. W końcu zawsze coś może pójść nie tak, zwłaszcza w przypadku tak dużej machiny, która w końcu nie jest żadnym perpetuum mobile.

Nie tylko awarie Facebooka – prowadzenie fanpage’a bez nerwów i stresu

Powiedzmy sobie jednak szczerze, że nie za wszystkie problemy z prowadzeniem fanpage’a odpowiadają globalne problemy techniczne po stronie samego Facebooka.

Owszem, w wielu przypadkach można powiedzieć: „Facebook nie działa”, rozłożyć ręce i czekać aż specjaliści od kodu usuną awarię. Zazwyczaj jednak za nieprawidłowości odpowiadamy my sami, a mówiąc bardziej precyzyjnie nasza niewiedza oraz brak świadomości, jak ten fanpage tak naprawdę działa.

Facebook jest fenomenalnym narzędziem biznesowych do budowania zasięgu firmy, tworzenia grona zaangażowanych fanów, zrzeszonych wokół profilu oraz poprawy komunikacji z odbiorcami.

Aby prowadzić fanpage dobrze, trzeba nauczyć się obsługi poszczególnych narzędzi, które udostępnia serwis. O większości z nich mówię podczas dwóch szkoleń online: „Reklama na Facebooku” oraz bardziej zaawansowanego „Szkolenie Facebook Marketing PRO”, udostępnionych na Akademii Przedsiębiorczości.

Facebook nie działa – to najczęstsze pytanie w Google, które wpisują ludzie z całego świata (facebook brakedown) Aby sprawdzić czy FB działa czy też nie wejdź w ten link:

https://downdetector.com/status/facebook/

Podczas obu kursów opowiadam, jak prowadzić stronę firmową na Facebooku, co robić, żeby przygotowywać wartościowe treści oraz w jaki sposób zrealizować pierwszą czy każdą kolejną kampanię reklamową na Facebooku. Bez niepotrzebnego teoretyzowania, z dużą dawką praktycznych przykładów. Dzięki temu unikniesz naprawdę znaczącej ilości problemów w przyszłości.

Jeśli zarządza się stroną sprawnie i wykorzystuje solidne podstawy oraz wiedzę, wówczas wszystko nagle staje się prostsze, a problemów z Facebookiem zaczyna być tak jakby mniej. A to tylko magia profesjonalnego przygotowania do prowadzenia fanpage’a.

Dlaczego dobre przygotowanie do prowadzenia strony firmowej na Facebooku jest tak ważne? Oczywiście, przede wszystkim tworzysz spójny fanpage, który działa – bez błędów, nieprawidłowych odsyłaczy lub niedziałających reklam, które irytują, bo poświęcasz na ich przygotowanie czas, a nikt oprócz Ciebie nie może ich zobaczyć.

W wielu przypadkach naprawdę nie potrzebujesz kontaktować się z Facebookiem, żeby zgłaszać awarię. Wystarczy poznać sekrety, jak to wszystko działa i zacząć prowadzić swój fanpage niczym profesjonalista. Do tego właśnie celu przygotowałem szkolenia „Reklama na Facebooku” i „Facebook Marketing PRO”. Dzięki nim przestaniesz się irytować, że coś nie funkcjonuje tak, jak byś sobie tego życzył. Tych kilka godzin poświęconych na poszerzanie wiedzy wpłynie na Twój komfort pracy i pozwoli działać spokojnie.

Fanpage bez błędów to oczywiście magnes dla ciekawskich użytkowników. Jeśli dobrze się przygotujesz i będziesz prowadził odpowiednie działania marketingowe, na Twoją stronę zacznie trafiać wartościowy ruch (organiczny i płatny). Wśród tych użytkowników znajdą się sympatycy, którzy aktywnie będą uczestniczyć w życiu Twojej strony. Skomentują posty, zostawią polubienia, a także podzielą się interesującymi materiałami ze swoimi znajomymi. Będziesz poszerzał zasięgi i zdobywał nowych odbiorców.

Społeczność zbudowana wokół strony firmy pozwala na skuteczne budowanie zaufania do Ciebie, Twojego biznesu i oferty. Z czasem, gdy już dasz się poznać z tej najlepszej, profesjonalnej strony, niektórzy z obserwatorów staną się Twoimi klientami. A Ty zaczniesz zarabiać właśnie dzięki fanpage’owi.

Widzisz zatem, że zdobycie wiedzy na temat tego, jak profesjonalnie prowadzić stronę firmową na Facebooku, to prawdziwa inwestycja w lepszą komunikację, budowanie pozycji i konkurencyjności na rynku oraz w efekcie wzrost sprzedaży i zysków.

 

Keep calm and study (not very) hard!

Awarie się zdarzają – to fakt. Warto jednak wiedzieć, kiedy kłopot dotyczy globalnych problemów technicznych, a kiedy po prostu powinieneś nieco zmienić ustawienia na swojej stronie.

W pierwszym przypadku nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać aż inni rozwiążą sprawę za Ciebie. Bez obaw, staną na wysokości zadania, a Twój profil niebawem wróci na swoje miejsce, podobnie jak tysiące innych stron na całym świecie.

Jeżeli jednak to Ty zrobiłeś coś nie tak, to musisz wziąć się do pracy i poprawić niedociągnięcia. Mam nadzieję, że wsparciem do tego staną się dla Ciebie przygotowane przeze mnie szkolenia „Reklama na Facebooku” oraz „Szkolenie Facebook Marketing PRO”. Pokazuję w nich, co robić, żeby Twój fanpage działał naprawdę sprawnie i generował solidne zyski.

Wszystko zebrałem w praktyczne kompendium wiedzy, więc bez obaw, nie czeka Cię droga przez mękę teoretycznych definicji i języka informatycznego. Postaram się, żeby wszystko było proste i zrozumiałe, żeby Twoja strona mogła działać poprawnie i naprawdę zawsze dobrze się prezentować.

Facebook nie działa? Trudno!

Zaraz go “włączą”. W tym czasie idź na spacer 😉

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 1