Generowanie leadów czyli wszystko co chcesz wiedzieć o pozyskiwaniu kontaktów

22 marca, 2019

Zanim dokonamy wyjaśnienia, co to jest generowanie leadów sprzedażowych, ustalmy do czego właściwie leady są potrzebne oraz jaką pełnią rolę. Otóż leady, czyli dane kontaktowe osoby lub firmy, która może być zainteresowana naszą ofertą, są elementem szerszego zjawiska, tzw. lejka sprzedażowego. To całościowy proces sprzedaży podzielony na kilka etapów. Tworząc schemat lejka, koncentrujemy się na tym, aby każdego odbiorcę naszych przekazów skierować na drogę czynności, edukujących i zachęcających do kupna naszych produktów lub usług.

Opis działania i lejka sprzedażowego możemy przedstawić w kilku fazach. Są to:

– zdobycie uwagi klienta,

– wywołanie zainteresowania,

– wzbudzenie pożądania,

– skłonienie do akcji (zakupu),

– zbudowanie lojalność.

Wróćmy jeszcze do naszego głównego tematu, jakim jest generowanie leadów. Pierwszy krok w tej sferze to podjęcie działań, zmierzających do zgromadzenia bazy leadów, które w następnej kolejności przejdą weryfikację. Zmierzamy do konkluzji, że samo generowanie leadów to jeszcze nie wszystko, gdyż potrzebna jest ich trafna selekcja. Przy założeniu, że wiemy, kim jest nasz idealny klient, należy stworzyć konkretny landing page, wyemitować wiadomość do swoich fanów, przedstawić reklamę lub zastosować inne formy komunikacji. Tak zaktywowane leady będę coraz bliżej zakupu.

Do metod, które zapewniają dobre generowanie leadów zaliczają się: SEO, GoogleAds, Call Back Widget, Content Marketing, Social Media czy e-mailing.

 

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

PODOBNE ARTYKUŁY

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0