Generowanie leadów czyli wszystko co chcesz wiedzieć o pozyskiwaniu kontaktów

Marzec 22, 2019

Zanim dokonamy wyjaśnienia, co to jest generowanie leadów sprzedażowych, ustalmy do czego właściwie leady są potrzebne oraz jaką pełnią rolę. Otóż leady, czyli dane kontaktowe osoby lub firmy, która może być zainteresowana naszą ofertą, są elementem szerszego zjawiska, tzw. lejka sprzedażowego. To całościowy proces sprzedaży podzielony na kilka etapów. Tworząc schemat lejka, koncentrujemy się na tym, aby każdego odbiorcę naszych przekazów skierować na drogę czynności, edukujących i zachęcających do kupna naszych produktów lub usług.

Opis działania i lejka sprzedażowego możemy przedstawić w kilku fazach. Są to:

– zdobycie uwagi klienta,

– wywołanie zainteresowania,

– wzbudzenie pożądania,

– skłonienie do akcji (zakupu),

– zbudowanie lojalność.

Wróćmy jeszcze do naszego głównego tematu, jakim jest generowanie leadów. Pierwszy krok w tej sferze to podjęcie działań, zmierzających do zgromadzenia bazy leadów, które w następnej kolejności przejdą weryfikację. Zmierzamy do konkluzji, że samo generowanie leadów to jeszcze nie wszystko, gdyż potrzebna jest ich trafna selekcja. Przy założeniu, że wiemy, kim jest nasz idealny klient, należy stworzyć konkretny landing page, wyemitować wiadomość do swoich fanów, przedstawić reklamę lub zastosować inne formy komunikacji. Tak zaktywowane leady będę coraz bliżej zakupu.

Do metod, które zapewniają dobre generowanie leadów zaliczają się: SEO, GoogleAds, Call Back Widget, Content Marketing, Social Media czy e-mailing.

 



Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!