2022-11-17

Generowanie leadów czyli wszystko co chcesz wiedzieć o pozyskiwaniu kontaktów

Zanim dokonamy wyjaśnienia, co to jest generowanie leadów sprzedażowych, ustalmy do czego właściwie leady są potrzebne oraz jaką pełnią rolę. Otóż leady, czyli dane kontaktowe osoby lub firmy, która może być zainteresowana naszą ofertą, są elementem szerszego zjawiska, tzw. lejka sprzedażowego. To całościowy proces sprzedaży podzielony na kilka etapów. Tworząc schemat lejka, koncentrujemy się na tym, aby każdego odbiorcę naszych przekazów skierować na drogę czynności, edukujących i zachęcających do kupna naszych produktów lub usług.

Opis działania i lejka sprzedażowego możemy przedstawić w kilku fazach. Są to:

– zdobycie uwagi klienta,

– wywołanie zainteresowania,

– wzbudzenie pożądania,

– skłonienie do akcji (zakupu),

– zbudowanie lojalność.

Wróćmy jeszcze do naszego głównego tematu, jakim jest generowanie leadów. Pierwszy krok w tej sferze to podjęcie działań, zmierzających do zgromadzenia bazy leadów, które w następnej kolejności przejdą weryfikację. Zmierzamy do konkluzji, że samo generowanie leadów to jeszcze nie wszystko, gdyż potrzebna jest ich trafna selekcja. Przy założeniu, że wiemy, kim jest nasz idealny klient, należy stworzyć konkretny landing page, wyemitować wiadomość do swoich fanów, przedstawić reklamę lub zastosować inne formy komunikacji. Tak zaktywowane leady będę coraz bliżej zakupu.

Do metod, które zapewniają dobre generowanie leadów zaliczają się: SEO, GoogleAds, Call Back Widget, Content Marketing, Social Media czy e-mailing.

Blog

Pozostałe artykuły.

CookieYes – Consent 2.0, RODO i UOKIK

CookieYes – Consent 2.0, RODO i UOKIK

1. Czym jest CookieYes? CookieYes to zaawansowane narzędzie do zarządzania plikami cookie, które pomaga właścicielom stron internetowych w spełnianiu wymagań dotyczących prywatności i ochrony...

0 komentarzy

Wyślij komentarz