Geolokalizacja Reklam – skuteczna technika sprzedaży produktów i usług w Twoim regionie

Marzec 26, 2019

Jednym z bardziej tajemniczych i emocjonujących współczesnych działań marketingowych jest geolokalizacja klienta. Przyjrzyjmy się zatem tej metodzie, aby rozwiać niepotrzebne wątpliwości i obawy. Geolokalizacja klienta pozwala na określenie położenia geograficznego użytkownika danej strony internetowej. Proces lokalizacji odbywa się dzięki pomocy GPS-u lub adresu IP danego urządzenia. Narzędzie geolokalizacji jest wykorzystywane np. w celu reklamowania i polecania usług klientom, którzy znajdują się w najbliższej okolicy (w sytuacji korzystania przez nich z urządzeń mobilnych). Stosowanie geolokalizacji może także wpływać na pozycję wyników wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce. Jeśli np. ktoś, kto podróżuje przez Opole i wpisze frazę „stacja benzynowa”, wówczas jej wyszukiwanie jest wykonywane właśnie na terenie Opola.

Jak już zauważyliśmy, geolokalizacja klienta funkcjonuje w oparciu o dane, dotyczące lokalizacji potencjalnych nabywców, przesyłane za pomocą satelitów GPS oraz adresów IP. Dane te pozwalają na dostosowanie szeregu parametrów, wpływających bezpośrednio na skuteczność wysyłanej reklamy. Możliwe staje się np. wyświetlanie strony w określonym języku, podawanie ceny w lokalnej walucie czy wskazanie lokalizacji najbliższego biura bądź sklepu. Szczególną przydatność geolokalizacja klienta wykazuje podczas podróży. Szybkie zlokalizowanie potrzebnych w danym czasie usług staje się o wiele prostsze – właściwie dokonuje się samo. Po prostu geolokalizacja podpowiada podróżującemu, co i gdzie w najbliższej okolicy może się mu się przydać, zważywszy także na jego profil konsumencki. Geolokalizacja (wbrew różnym opiniom) jest przydatna konsumentom, a pośrednio przynosi korzyści firmom, komunikującym się w sieci. Dzięki bieżącemu ustalaniu lokalizacji klienta oferent może skierować do niego zwykłą lub specjalną ofertę i zaproponować zakup w konkretnym punkcie sprzedaży, znajdującym się w pobliżu.

Geolokalizacja reklam pozwala emitować reklamy z dokładnością do 100 metrów. Możesz emitować reklamy na Giewont, Mt. Blanc czy Mt. Everest… lub inne abstrakcyjne miejsca gdzie przebywa Twój idealny Klient.



Potrzebujesz kampanii z geoloaklizacją? A mozę szukasz Klientów-turystów? Znajdź ich w Google, Facebook i Instagramie!

Potrzebujesz pomocy z geolokalizacją reklam?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!