Geolokalizacja Reklam – skuteczna technika sprzedaży produktów i usług w Twoim regionie

26 marca, 2019

Jednym z bardziej tajemniczych i emocjonujących współczesnych działań marketingowych jest geolokalizacja klienta. Przyjrzyjmy się zatem tej metodzie, aby rozwiać niepotrzebne wątpliwości i obawy. Geolokalizacja klienta pozwala na określenie położenia geograficznego użytkownika danej strony internetowej. Proces lokalizacji odbywa się dzięki pomocy GPS-u lub adresu IP danego urządzenia. Narzędzie geolokalizacji jest wykorzystywane np. w celu reklamowania i polecania usług klientom, którzy znajdują się w najbliższej okolicy (w sytuacji korzystania przez nich z urządzeń mobilnych). Stosowanie geolokalizacji może także wpływać na pozycję wyników wyszukiwania danej frazy w wyszukiwarce. Jeśli np. ktoś, kto podróżuje przez Opole i wpisze frazę „stacja benzynowa”, wówczas jej wyszukiwanie jest wykonywane właśnie na terenie Opola.

Jak już zauważyliśmy, geolokalizacja klienta funkcjonuje w oparciu o dane, dotyczące lokalizacji potencjalnych nabywców, przesyłane za pomocą satelitów GPS oraz adresów IP. Dane te pozwalają na dostosowanie szeregu parametrów, wpływających bezpośrednio na skuteczność wysyłanej reklamy. Możliwe staje się np. wyświetlanie strony w określonym języku, podawanie ceny w lokalnej walucie czy wskazanie lokalizacji najbliższego biura bądź sklepu. Szczególną przydatność geolokalizacja klienta wykazuje podczas podróży. Szybkie zlokalizowanie potrzebnych w danym czasie usług staje się o wiele prostsze – właściwie dokonuje się samo. Po prostu geolokalizacja podpowiada podróżującemu, co i gdzie w najbliższej okolicy może się mu się przydać, zważywszy także na jego profil konsumencki. Geolokalizacja (wbrew różnym opiniom) jest przydatna konsumentom, a pośrednio przynosi korzyści firmom, komunikującym się w sieci. Dzięki bieżącemu ustalaniu lokalizacji klienta oferent może skierować do niego zwykłą lub specjalną ofertę i zaproponować zakup w konkretnym punkcie sprzedaży, znajdującym się w pobliżu.

Geolokalizacja reklam pozwala emitować reklamy z dokładnością do 100 metrów. Możesz emitować reklamy na Giewont, Mt. Blanc czy Mt. Everest… lub inne abstrakcyjne miejsca gdzie przebywa Twój idealny Klient.

Potrzebujesz kampanii z geoloaklizacją? A mozę szukasz Klientów-turystów? Znajdź ich w Google, Facebook i Instagramie!

Potrzebujesz pomocy z geolokalizacją reklam?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0