Jak generować leady w internecie?

29 marca, 2019

Gdyby przyjrzeć się działaniom marketingowym w sieci, okazałoby się, że większość z nich jest ukierunkowana na pozyskiwanie leadów. Nie jest to jednak zadanie łatwe, a niezbyt umiejętne podejście do takiego działania może przynieść więcej szkód niż pożytku dla prowadzonego biznesu. Dowiedzmy się zatem, jak generować leady w przemyślany sposób.

Zanim jednak przejdziemy do głównego wątku, czyli jak generować leady przypomnijmy sobie jeszcze, czym właściwie jest lead sprzedażowy. Otóż jest to osoba bądź firma, która okazała wstępne zainteresowanie określonymi usługami lub produktami i w najbliższej przyszłości może wykazać chęć dokonania zakupu, posiadając na to środki. W ujęciu marketingu internetowego za lead przyjmuje się osobę, która pozostawiła na stronie internetowej firmy swoje dane kontaktowe.

Przejdźmy teraz do procesu leadgeneration, czyli tego, jak generować leady w obszarze sieci. Istnieje co najmniej kilka rodzajów kampanii, które za cel stawiają sobie pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Pierwszym etapem takich działań jest przyciągnięcie uwagi osób, które będą potencjalnie zainteresowane określonym produktem bądź usługą. Drugim etapem jest pozyskanie danych do tych osób

Skoro wspomniano o kampaniach ukierunkowanych na pozyskiwanie leadów, wymieńmy takie, które w praktyce przynoszą najlepsze rezultaty. Są to:

– e-mailing,

– subskrypcja ofert,

– social media,

– content marketing.

Ta lista oczywiście nie obejmuje wszystkich metod pozyskiwania leadów. Co ciekawe, niektórzy marketerzy, którzy wiedzą, jak generować leady przyznają, że nawet 20% leadów trafia do nich właściwie spontanicznie. Przypuszczalnie to efekt poleceń, atrakcyjności oferty czy autonomicznych poszukiwań użytkowników w sieci. Niezależnie od marketingowego szczęścia proces lead generation powinien być systematyczny, wsparty selekcją oraz pracą nad „podgrzaniem” kontaktów, które rokują szanse na dokonanie transakcji dopiero po upływie pewnego czasu.

Potrzebujesz pomocy w generowaniu leadów? Nie wiesz jak to zrobić skutecznie?

Potrzebujesz pomocy w leadach?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0