Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

12 kwietnia, 2020

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej? Dowiesz się tego wszystkiego z dzisiejszego tekstu.

 

Wiele hałasu o lead – o co w ogóle chodzi?

Generowanie leadów to proces, który prowadzisz każdego dnia, niejednokrotnie nawet o tym nie wiedząc. Mianem leada określamy dane kontaktowe od potencjalnych klientów, pozostawiane na Twojej stronie internetowej przez osoby odwiedzajace ją.

Zbieranie tego typu informacji jest niezmiernie cenne i przydatne dla rozwoju Twojej firmy. Dlaczego? Przede wszystkim to sposób na przyciąganie na stronę internetową nowych odbiorców. Twoja baza potencjalnych klientów rośnie, bez nadmiernego wysiłku z Twojej strony. Brzmi pięknie? A to jeszcze nie wszystko. W zależności od formy oraz miejsca pozyskiwania leadów mogą także pełnić szereg innych funkcji. Niejednokrotnie przydają się do poprawiania relacji oraz szybszego przepływu informacji między osobami potencjalnie zainteresowanymi tym, co robisz, a Twoją firmą.

Wdrożenie procesu wpływa wymiernie na kondycję firmy, dlatego warto dowiedzieć się, jak z niego korzystać we właściwy sposób. Jeśli nigdy nie miałeś na to konkretnego planu, szereg praktycznych informacji znajdziesz w kursie online „Lead generation i landing page”, w którym dokładnie omawiam dostępne możliwości oraz to, jak teorię przenieść na praktyczne działania. Dzięki temu od razu widzisz, kiedy w Twoim przypadku lead generation daje wymierne rezultaty oraz… przynosi klientów.

 

Jak pozyskać klienta, czyli najlepsze sposoby na lead generation

Pozyskiwanie wartościowych leadów jest możliwe wtedy, gdy podejdziesz do tematu poważnie i dobrze się do tego przygotujesz. Na początek trzeba postawić sobie pytanie o cel zbierania informacji – chcesz przekonać użytkownika, żeby zapisał się do newslettera, kupił szkolenie lub Twój najnowszy produkt? Do każdego z tych zadań potrzebujesz nieco innego contentu oraz przestrzeni do zbierania leadów.

Dodatkowo, jeśli zastanawiasz się, jak pozyskać klienta z pomocą leadów, nie możesz zapominać o przygotowaniu person idealnego odbiorcy. To dzięki nim dasz radę dobrać właściwe treści, pisane odpowiednim językiem oraz umieścisz je tam, gdzie potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu.

Ze szkolenia „Lead generation i landing page” dowiesz się, jak przygotować funkcjonalne i praktyczne landing page, które pozwoli pozyskiwać wartościowe leady. Nauczysz się tworzyć content oraz opracowywać go graficznie – wygląd też ma w tym przypadku niebagatelne znaczenie. Wpływa na percepcję oferty, zachęca lub zniechęca do podjęcia konkretnego działania. Jeśli chcesz wiedzieć, jak powinno wyglądać optymalne landing page, zapisz się na kurs online już dziś i zacznij generować leady, które na siebie zarabiają.

Gdzie można pozyskiwać leady? Oczywiście na Twojej stronie internetowej. To jednak nie jedyna przestrzeń, którą możesz, a nawet powinieneś wykorzystywać. Warto postawić na płatne kampanie reklamowe, prowadzone za pośrednictwem wyszukiwarki Google (Google Ads), a także mediów społecznościowych (np. Facebooka lub LinkedIna). Z ich pomocą generowanie leadów rozpoczynasz szybko i sprawnie, a dzięki opcji targetowania reklam trafiasz dokładnie do tej grupy odbiorców, na której szczególnie Ci zależy.

Lead generation (generowania leadów) można się nauczyć. Wystarczy odbyć odpowiednie szkolenie i nabrać praktyki.

.

Nie ma biznesu bez klientów – jak pozyskiwać klientów z pomocą lead generation?

Generowania leadów naprawdę można się nauczyć, podobnie jak szeregu innych działań z zakresu marketingu internetowego. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej dla Twojej firmy.

Nie da się bowiem funkcjonować w biznesie bez klientów, kupujących Twoje usługi lub produkty. To oni przynoszą zyski oraz budują społeczną świadomość Twojej marki. Warto zatem sięgać po sprawdzone metody docierania do odbiorców naprawdę zainteresowanych tym, co robisz. W efekcie szanse na pozyskanie cennych informacji rosną.

Prawidłowo przeprowadzone lead generation sprawia, że ilość użytkowników żywo reagujących na Twoją ofertę się zwiększa. Firma się rozwija, a Ty razem z nią.

Jeśli chciałbyś zacząć generować leady w sposób przemyślany i świadomy, koncentrując się na wartościowym ruchu, to szereg informacji na ten temat znajdziesz właśnie w szkoleniu „Lead generation i landing page”. Nie zwlekaj i zacznij już dziś pozyskiwać cennych klientów, zanim zainteresuje się nimi Twoja konkurencja.

Jak pozyskać klientów?
Skutecznie! Szybko! Na długo!

Bezpłatny webinar: Skuteczna Reklama w Internecie – Google, Social Media & more!

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Monitoring płatności dla przedsiębiorców – musisz to wiedzieć

Monitoring płatności dla przedsiębiorców – musisz to wiedzieć

Stara maksyma głosi: lepiej zapobiegać, niż leczyć. Wbrew pozorom w tego typu mądrościach tkwi zawsze sporo prawdy i naprawdę warto stosować je w przeróżnych dziedzinach życia, również w biznesie. Podobnie jest również z drażliwym dla wielu przedsiębiorców tematem...

Oceń stronę
[Łącznie: 0 Średnia: 0]