Jak usunąć stronę na Facebook – poradnik

Sierpień 22, 2019

„Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz” – ten popularny slogan słyszał chyba każdy. Obecnie dotyczy już nie tylko osób prywatnych, ale też stron firmowych. W sumie sporo w tym prawdy, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes i chcesz budować pozytywny wizerunek firmy oraz rozponawalność Twojej marki. Wówczas pomoc social mediów bywa naprawdę nieoceniona.

Dzięki nim, poprawiasz komunikację z klientami, a także zyskujesz lojalnych fanów, którzy w przyszłości mogą również zacząć kupować Twoje produkty lub usługi. Zdecydowanie nie można lekceważyć siły Facebooka i innych mediów społecznościowych w budowaniu renomy firmy. Często to prawdziwy klucz do sukcesu.

Co jednak zrobić, gdy z różnych powodów fanpage przestaje być potrzebny? Jak usunąć stronę na Fb szybko i skutecznie? O tym, jak to zrobić dobrze i w przemyślany sposób opowiemy poniżej.

.

Kiedy warto zdecydować się na usunięcie strony na Facebooku?

Zazwyczaj posiadanie firmowej strony na Facebooku niesie ze sobą zdecydowanie więcej korzyści niż jej brak. Dlatego też, jeśli zastanawiasz się, jak usunąć stronę na FB, na początek zastanów się, czy na pewno będzie to dobre rozwiązanie. Jeśli planujesz wciąż prowadzić działalność, skasowanie fanpage’a doprowadzi do utraty kontaktu ze znaczącą grupą obserwatorów. Może także być powodem zmniejszenia zaufania do Twojej marki.

Z drugiej strony, istnieją także sytuacje, w których usunięcie profilu bywa po prostu wskazane. Pierwszą i najważniejszą z nich jest moment, gdy decydujesz się na zamknięcie działalności i strona firmowa po prostu nie będzie Ci już nigdy więcej potrzebna. Wtedy istniejący a nieużywany przez długi czas fanpage, na którym niczego nie publikujesz, może stworzyć u fanów błędne przekonanie, że Twój biznes wciąż istnieje, a Ty niestety o nich zapomniałeś.

W takich momentach skasowanie profilu jest jak najbardziej wskazane. Zatem jak usunąć stronę na FB? Wbrew pozorom wcale nie jest to czasochłonne, ani specjalnie skomplikowane.

Jak usunąć stronę na FB – prolog

Jeśli podjąłeś już ostateczną decyzję i definitywnie chcesz skasować konto firmowe, zanim przejdziemy do tego, jak skasować stronę na FB, warto się do tego dobrze przygotować. Jeżeli z jakichś powodów rezygnujesz z fanpage’a, ale wciąż będziesz prowadził biznes, wtedy trzeba zadbać o linki do Twojego profilu. Szkoda tracić wartościowy i przydatny ruch, dlatego też wszędzie wstaw adres nowej strony, do której linki mają teraz kierować. Jeśli nie możesz zrobić tego samodzielnie, skontaktuj się z administratorami stron, na których pojawiają się odnośniki do Twojej fanpage’a w social mediach.

.

Jak usunąć stronę na FB – krótki i praktyczny poradnik

Skasowanie fanpage’a zajmie Ci raptem kilka minut. Musisz jednak pamiętać, że będziesz w stanie zrobić to wyłącznie, jeśli jesteś administratorem strony. Ani redaktorzy, ani moderatorzy nie mają takich uprawnień.

Jak wygląda sama procedura?

1. Na początek wejdź na profil firmowy i kliknij w Ustawienia, znajdujące się po prawej stronie, u góry ekranu.

2. Wejdź następnie w Ogólne i na samym dole listy wybierz opcję Usuń stronę.

3. Pojawi się nowe okno z zapytaniem, czy na pewno chcesz skasować fanpage. Jeśli odpowiesz twierdząco, przebrniesz przez całą procedurę i Twoja strona firmowa na Facebooku przestanie istnieć.

Jak usunąć stronę na FB – epilog

Jeśli myślałeś, że to już koniec instrukcji, jak skasować stronę na Fb, byłeś w błędzie. Facebook pozostawia Ci bowiem furtkę i możliwość powrotu do grona aktywnych użytkowników. Masz całe 14 dni na przemyślenie decyzji. Jeżeli po upływie tego czasu, wciąż będziesz przekonany, że nie potrzebujesz dłużej fanpage’a, wystarczy ponownie to potwierdzić i… gratulacje, właśnie przestałeś istnieć na Facebooku.



Usunięcie strony na Facebooku to kilka prostych kroków.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!