Jak założyć fanpage na Facebooku – poradnik

Październik 24, 2019

Znacząca część naszego życia przeniosła się obecnie do świata wirtualnego. Dlatego w tej przestrzeni musiało znaleźć się też miejsce dla biznesu.

Szczególnie dobrze widać to na Facebooku, w którym oprócz profili prywatnych, powszechnie zakłada się także strony firmowe. Jak to zrobić i zwiększyć widoczność marki? Jeśli również chcecie odnaleźć się w facebookowym świecie biznesu, koniecznie przeczytajcie poniższy poradnik – jak założyć fanpage, sprawnie i bez niepotrzebnych komplikacji.

Profil prywatny vs. fanpage – czym się różnią i dlaczego warto mieć oba?

Jak sama nazwa wskazuje, profil prywatny służy do dzielenia się treściami o charakterze osobistym. Pojawiają się na nim zdjęcia z wakacji oraz prywatne opinie na różne tematy. Ten kanał służy do utrzymywania kontaktów z bliższymi lub dalszymi znajomymi.

Fanpage natomiast wykorzystuje się do komunikacji biznesowej, relacjonowania wydarzeń związanych z marką, a także utrzymywania relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Nie ma tu miejsca na dodawanie znajomych. W zamian, pozyskujemy obserwatorów, którzy lubią nasz profil.

Założenie firmowego, publicznego fanpage’a przynosi wiele dodatkowych korzyści dla przedstawicieli biznesu. Przede wszystkim, zyskujemy możliwość publikowania treści w rozmaitych formatach, mamy też szansę na planowanie wpisów. Możemy prowadzić płatne kampanie promocyjne, kierowane do konkretnych, ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców (funkcja targetowania) oraz analizować statystki, kto i kiedy odwiedza nasz profil.

Właściwie prowadzony fanpage to skuteczna promocja dla firmy, dodatkowy kanał komunikacyjny oraz niezbędny element wizerunku, budujący świadomość marki oraz jej wiarygodność w oczach odbiorców.

Jak założyć fanpage – krótka i prosta instrukcja dla każdego

Skoro już wiemy, że profil po prostu trzeba mieć, pozostaje pytanie: jak założyć fanpage na Facebooku? Nie należy to do specjalnie trudnych, a żeby stało się jeszcze prostsze, poniżej opiszemy dokładnie krok po kroku wszystko, co należy zrobić.

Aby stworzyć fanpage, trzeba wcześniej mieć profil prywatny. Zakładanie strony firmowej jest darmowe, a opłaty pojawiają się dopiero, gdy zaczynamy realizować kampanie promocyjne.

Facebook wychodzi naprzeciw wszystkim, którzy pragną zbudować profile biznesowe, dlatego link do założenia fanpage’a znajdziemy w aż czterech miejscach na portalu.

Możliwość założenia strony firmowej otrzymujemy już na stronie głównej, nawet przed zalogowaniem do Facebooka. Widać ją na samym dole po prawej, poniżej przycisku rejestracji. Wystarczy kliknąć w link: załóż stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy.

Oprócz tego, po przejściu na własny profil prywatny, wciąż mamy trzy miejsca, w których możemy założyć fanpage. 

Można kliknąć w „utwórz” na górnej belce, tuż obok linku kierującego do własnego profilu z jednej strony, a ikonkami powiadomień z drugiej. Dodatkowa opcja „utworzenia strony” ukrywa się też w menu rozwijanym, w prawym górnym narożniku, po kliknięciu w strzałkę.

Czwarty link jest w bocznym menu z lewej strony, u samego dołu, gdzie także wystarczy kliknąć „utwórz stronę”, aby przenieść się do nowego okna, w którym rozpoczniemy proces budowania fanpage’a.

 

Jak założyć fanpage – kilka kliknięć do strony biznesu na Facebooku

Kliknięcie w któryś z linków, automatycznie przenosi na nową stronę, na której trzeba podać informacje o firmie. Pierwszym krokiem jest wybór kategorii. Mamy do wyboru:

  • Firmę lub markę,
  • Społeczność lub osobę publiczną.

Gdy wybierzemy którąś z nich, zostaniemy poproszeni o podanie nazwy nowej strony, a także wybór dodatkowych kategorii, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie oraz dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców w przyszłości. Uzupełnienie tej sekcji wpływa też na rodzaj informacji, które trzeba będzie uzupełnić w kolejnych krokach.

Jeśli zastanawialiście się, jak założyć fanpage, już prawie jesteście u celu. Teraz wystarczy tylko kliknąć w przycisk: kontynuuj.

Co ważne tylko strony na facebooku (fanpage) mają możliwość emisji reklam. Jeśli zatem chcesz emitować reklamy na Facebooku musisz mieć fanpage.



Nowy profil na Facebooku, czyli jak założyć fanpage i wypełnić go ciekawą treścią?

W tym momencie Facebook przekieruje nas na nowo powstałą stronę, na której wciąż jest wiele do zrobienia, zanim pokażemy ją ludziom. Pamiętajmy, że już na tym etapie stronę widzą wszyscy, dlatego warto na czas wstępnych prac i konfiguracji, cofnąć jej publikację i zabrać się do wytężonej pracy.

 

Zdjęcia – przykuj wzrok i utrzymaj biznesową uwagę odwiedzających

Większość informacji na stronie firmowej na Facebooku można modyfikować w dowolnym momencie, jednak rekomendujemy, aby uzupełnić je już na samym początku. Dzięki temu, odwiedzający z łatwością odkryją, z jakim produktem lub usługą mają do czynienia, a strona będzie wyglądała zdecydowanie bardziej wiarygodnie.

Na początek, trzeba wstawić zdjęcie profilowe, ściśle związane z prowadzoną działalnością. Jeśli tworzymy markę osobistą, może to być nasze profesjonalne zdjęcie. Jeśli natomiast zajmujemy się sprzedażą produktów – logo firmy lub bestseller z oferty.

Drugim zdjęciem, które warto wykorzystać do skutecznej promocji marki, jest grafika w tle. Powinna być spójna tematycznie z biznesem, który ma promować. Warto umieścić na niej niewielki logotyp lub inny charakterystyczny element graficzny.

 

Informuj i zaciekawiaj – wysokiej jakości treści

Sama wiedza, jak założyć fanpage na Facebooku, to jeszcze nie wszystko. Profil nie może być bowiem pusty. Należy wypełnić go wyczerpującymi informacjami na temat biznesu. Koniecznie trzeba stworzyć krótkie podsumowanie (limit 255 znaków) oraz dodać podstawowe dane teleadresowe, dzięki którym klienci skontaktują się z firmą. Warto dodać adres strony internetowej, a jeśli prowadzimy sklep stacjonarny, to również adres oraz godziny otwarcia.

 

Techniczne szczegóły, które sprawią, że strona będzie działać jeszcze lepiej

Jak najdokładniejsze uzupełnienie danych jest kluczowe dla zbudowania przyjaznego i chętnie odwiedzanego profilu.

Warto też zadbać o niby niewielkie detale, które wpływają znacząco na odbiór nowej strony. Przede wszystko trzeba skonfigurować przycisk call to action. W zależności od wybranej kategorii strony, otrzymujemy kilka zróżnicowanych propozycji: dowiedz się więcej, kup teraz, zarezerwuj, skontaktuj się itp.

Gorąco rekomendujemy także ustawienie spersonalizowanej nazwy w linku, wyświetlającym się po przejściu na stronę. Dlaczego to takie ważne? Krótki adres, nawiązujący do naszej marki, jest łatwiej zapamiętywany oraz buduje spójny wizerunek firmy zdecydowanie lepiej niż przypadkowy ciąg znaków, wygenerowany przez system.

Jak go ustawić? Wystarczy wejść w zakładkę: informacje o firmie, a następnie wybrać na samym dole okna: wyświetl więcej informacji. Zostaniemy przeniesieni do nowego menu, w którym klikamy: utwórz nazwę użytkownika strony. Wpisujemy treść i zapisujemy zmiany.

Kiedy już wiemy niemal wszystko o tym, jak założyć fanpage na Facebooku, warto jeszcze tylko ustalić role w zarządzaniu stroną, przydzielając odpowiednie kompetencje osobom, które będą prowadzić profil. Robi się to, wchodząc w główne menu. Z opcji znajdujących się po lewej stronie wybieramy: zarządzaj rolami na stronie. Wystarczy tylko wybrać właściwe osoby i przydzielić im konkretne funkcje.

Profil firmowy założony, czas na początek przygody z social mediami

Kiedy wszystkie dane są już wypełnione, pozostaje tylko udostępnić stronę. Wiedza, jak założyć fanpage, pomaga przejść przez wstępny etap zakładania i konfiguracji profilu. To jednak dopiero początek.

Żadna strona firmowa nie wspomoże biznesu tylko dzięki temu, że istnieje w przestrzeni wirtualnej. Aby była skuteczna, potrzebuje angażujących i ciekawych treści, które przyciągną na nią rzesze aktywnych fanów, budujących lojalne grono użytkowników-ambasadorów marki. Niech firmowe social media będą zatem naprawdę pełne dobrych relacji i ożywionych kontaktów.

Skoro już wiemy jak założyć fanpage na Facebooku powiedzcie proszę w komentarzu jaki cel przyświeca Wam w prowadzeniu fanpage? Zasięg? Wizerunek? Sprzedaż? Coś innego?

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 08.01.2020

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!