Lejek sprzedażowy – co to jest i do czego służy

Kwiecień 5, 2019

Omawiając temat, czym jest lejek sprzedażowy należy zauważyć, że z tym zjawiskiem na co dzień ma do czynienia wiele firm handlowych, choć nie zdaje sobie z tego sprawy. Jest to bowiem kilkuetapowy proces, który w jakimś wycinku pojawia się w działalności sprzedażowej różnych podmiotów.

 Oczywiście określenie „lejek sprzedażowy” ma charakter metaforyczny. Jest ono zobrazowaniem procesu, który zgodnie z nazwą na górze jest szeroki. Do niego „wpadają” przyciągnięci naszą komunikacją potencjalni klienci. Dolną, węższą stroną lejka wychodzą osoby, które swoim zachowaniem (transakcją zakupową) przekształcają się w realnych klientów.

Dość istotną cechą lejka sprzedażowego jest możliwość określenia długości trwania cyklu sprzedażowego, a także przygotowanie precyzyjnego planu działań, które mają doprowadzić do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych. Lejek sprzedażowy umożliwia uporządkowanie oraz ocenę wartości poszczególnych aktywności pod względem ich skuteczności marketingowej.

Zasadniczo lejek sprzedażowy dzieli się na pięć etapów (choć niektórzy eksperci mówią o czterech). Każdy z nich oznacza różne stopnie zainteresowania dostrzeżoną ofertą. Rolą działań marketingowych jest umiejętne przesuwania odbiorców w dół lejka z jednoczesnym ograniczaniem strat, czyli rezygnacjami potencjalnych klientów z dążenia do finalnego zakupu.

Przyjrzyjmy się teraz konstrukcji lejka oraz cechom poszczególnych etapów współtworzących go.

• Zdobycie uwagi – bez tej kluczowej „zdobyczy” nie da ruszyć się w dół lejka sprzedażowego. Na tym etapie ustalamy, za pomocą jakich metod najskuteczniej przyciągniemy do swojej strony odbiorców (strategia słów kluczowych, SEO, atrakcyjny content, blog, social media lub jeszcze coś innego).

• Zainteresowanie – to etap często nieco ignorowany przez marketerów, którzy chcą w miarę szybko przejść do „podgrzania” zainteresowania czy nawet reakcji zakupowej. Taki pośpiech przynosi niestety duże straty wśród dopiero co wkraczających w lejek sprzedażowy odbiorców. Na tym etapie należy dobrą treścią (przykładem/demonstracją/rekomendacją) utrwalić zaciekawienie ofertą.

• Pożądanie – na tym etapie odbiorca przekształca się w klienta, który zaczyna odczuwać potrzebę posiadania tego, co mu oferujemy. Jest to płynne przejście od poprzedniego etapu, które także powinno być poparte dostarczaniem zachęcających informacji.

Lejek Sprzedażowy to klucz do skutecznej kampanii. W dzisiejszych czasach decyzja o zakupie to proces złożony zarówno od strony Klienta jak i Sprzedającego.



Poznaj techniki sprzedaży z wykorzystaniem lejków sprzedażowych.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!