Marketing prawniczy – czyli reklama bez reklamy

4 kwietnia, 2019

Usługi prawnicze, jak i wiele innych usług, wymagają odpowiednich działań marketingowych ukierunkowanych na pozyskiwanie klientów. Jednakże marketing prawniczy objęty jest od strony unormowań formalnych pewnymi ograniczeniami. Z tego też względu wiele kancelarii prawnych nie jest w stanie odpowiednio pokierować swoją komunikacją, właśnie ze względu na pewną ostrożność. Wydaje się jednak, że tego rodzaju obawy mają zbyt zgeneralizowany charakter. Marketing prawniczy nie jest przecież zabroniony, a jednocześnie istnieje naprawdę wiele opcji budowy swojego wizerunku i przyciągania klientów. Wskażmy teraz, na co w ramach nagłaśniania marketingowego kancelarii należy uważać.

– Zabronione jest krytykowanie innych kancelarii lub osób oraz porównywanie jakości ich usług do własnych.

– Nie wolno składać zapewnień, co do których nie ma gwarancji ich realizacji.

– Reklama kancelarii musi mieć charakter informacyjny − nie może mieć formy bezpośredniej zachęty do zawarcia umowy.
Wymienione obostrzenia nie wykluczają jednak prowadzenia działań reklamowych. W gruncie rzeczy wystarczy rozważnie formułować własne treści marketingowe.

No dobrze. Skoro marketing prawniczy nie jest aż tak restrykcyjnie regulowany, to jak fachowo promować swoją kancelarię?

 

Po pierwsze − dobry content w sieci.

W sprawach ważnych (a kwestie prawne do takich należą) klienci chcą mieć do czynienia z kompetencjami i doświadczeniem. Wniosek nasuwa się sam − twórzmy wizerunek profesjonalnej kancelarii, który sam przez się będzie przyciągać zainteresowanie.

 

Po drugie − określ, z kim chcesz rozmawiać?

W miarę precyzyjnie należy zdefiniować, do kogo i z jakimi usługami chcemy dotrzeć poprzez marketing prawniczy. Kancelaria od wszystkiego nie przekonuje. Duża praktyka w sprawach cywilnych − to jest już jakiś konkret.

Posiadając już określoną tożsamość ekspercką oraz grupę, do której chcemy dotrzeć odpowiedzmy sobie na pytanie −jakimi kanałami należy komunikować się z potencjalnymi klientami? Z pewnością będzie to strona www kancelarii. Określmy na niej swoje kompetencje, piszmy językiem w miarę prosty i zrozumiałym. To zachęca do kontaktu. Dodatkowo warto zamieścić klarowne odpowiedzi na często zadawane pytania. Korzystne wrażenie sprawi także przedstawienie krótkich wizytówek pracowników kancelarii z ich zdjęciami. I jeszcze jedno – zadbajcie o dobre pozycjonowanie strony w Google.

Co jeszcze?

Marketing prawniczy z powodzeniem można rozwijać w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn czy Twitter stwarzają ku temu  szerokie możliwości.

Na temat ważnych kwestii (np. zmian przepisów dziedziny prawa, którym zajmuje się kancelaria) warto udostępnić e-book.

Aby być widocznym dla swojej grupy docelowej, należy systematycznie prowadzić kampanie reklam AdWords czy Facebook Ads. Jak zatem można się przekonać, nie taki marketingprawniczy straszny, jak go malują. To kwestia ustalenia priorytetów, dobrej jakości komunikacji i stałego pokazywania się w sieci.

Istnieją formy promocji, które wykorzystują naturalne silniki Google, social media i zachowań ludzkich. Nie podpadają one pod zakazy promocji ustalane przez odpowiednie Izby.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0