Marketing prawniczy – czyli reklama bez reklamy

Kwiecień 4, 2019

Usługi prawnicze, jak i wiele innych usług, wymagają odpowiednich działań marketingowych ukierunkowanych na pozyskiwanie klientów. Jednakże marketing prawniczy objęty jest od strony unormowań formalnych pewnymi ograniczeniami. Z tego też względu wiele kancelarii prawnych nie jest w stanie odpowiednio pokierować swoją komunikacją, właśnie ze względu na pewną ostrożność. Wydaje się jednak, że tego rodzaju obawy mają zbyt zgeneralizowany charakter. Marketing prawniczy nie jest przecież zabroniony, a jednocześnie istnieje naprawdę wiele opcji budowy swojego wizerunku i przyciągania klientów. Wskażmy teraz, na co w ramach nagłaśniania marketingowego kancelarii należy uważać.

– Zabronione jest krytykowanie innych kancelarii lub osób oraz porównywanie jakości ich usług do własnych.

– Nie wolno składać zapewnień, co do których nie ma gwarancji ich realizacji.

– Reklama kancelarii musi mieć charakter informacyjny − nie może mieć formy bezpośredniej zachęty do zawarcia umowy.
Wymienione obostrzenia nie wykluczają jednak prowadzenia działań reklamowych. W gruncie rzeczy wystarczy rozważnie formułować własne treści marketingowe.

No dobrze. Skoro marketing prawniczy nie jest aż tak restrykcyjnie regulowany, to jak fachowo promować swoją kancelarię?

 

Po pierwsze − dobry content w sieci.

W sprawach ważnych (a kwestie prawne do takich należą) klienci chcą mieć do czynienia z kompetencjami i doświadczeniem. Wniosek nasuwa się sam − twórzmy wizerunek profesjonalnej kancelarii, który sam przez się będzie przyciągać zainteresowanie.

 

Po drugie − określ, z kim chcesz rozmawiać?

W miarę precyzyjnie należy zdefiniować, do kogo i z jakimi usługami chcemy dotrzeć poprzez marketing prawniczy. Kancelaria od wszystkiego nie przekonuje. Duża praktyka w sprawach cywilnych − to jest już jakiś konkret.

Posiadając już określoną tożsamość ekspercką oraz grupę, do której chcemy dotrzeć odpowiedzmy sobie na pytanie −jakimi kanałami należy komunikować się z potencjalnymi klientami? Z pewnością będzie to strona www kancelarii. Określmy na niej swoje kompetencje, piszmy językiem w miarę prosty i zrozumiałym. To zachęca do kontaktu. Dodatkowo warto zamieścić klarowne odpowiedzi na często zadawane pytania. Korzystne wrażenie sprawi także przedstawienie krótkich wizytówek pracowników kancelarii z ich zdjęciami. I jeszcze jedno – zadbajcie o dobre pozycjonowanie strony w Google.

Co jeszcze?

Marketing prawniczy z powodzeniem można rozwijać w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn czy Twitter stwarzają ku temu  szerokie możliwości.

Na temat ważnych kwestii (np. zmian przepisów dziedziny prawa, którym zajmuje się kancelaria) warto udostępnić e-book.

Aby być widocznym dla swojej grupy docelowej, należy systematycznie prowadzić kampanie reklam AdWords czy Facebook Ads. Jak zatem można się przekonać, nie taki marketingprawniczy straszny, jak go malują. To kwestia ustalenia priorytetów, dobrej jakości komunikacji i stałego pokazywania się w sieci.



Istnieją formy promocji, które wykorzystują naturalne silniki Google, social media i zachowań ludzkich. Nie podpadają one pod zakazy promocji ustalane przez odpowiednie Izby.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!