Opinie Google – wizerunek, sprzedaż, zasięg

13 marca, 2019

Reputacja marki? Nie jest niczym nowym. Natomiast na pewno współcześnie miejscem, gdzie marka żyje z dużą dynamiką jest internet. Jakie wobec tego jest znaczenie wizerunku marki w sieci i czy można go kontrolować, a nawet nim zarządzać?

Kluczowe pole do rozwoju marki w internecie będą mieć opinie Google. Zauważmy jednocześnie, że Google to jak na dziś dominująca wyszukiwarka w sieci. Otóż opinie Google pojawiają się w wizytówce firmy, którą użytkownicy zobaczą po wpisaniu jej nazwy w polu wyszukiwania. Na początek jednak potrzebne jest założenie wizytówki Google Moja Firma.

Samo założenie wizytówki Google Moja Firma jest dość proste, natomiast sprawienie, aby użytkownicy chcieli pisać pozytywne opinie to już nieco trudniejsze zadanie. Pamiętajmy, że tzw. negatywny PR w sieci może wyrządzić spore szkody nawet, gdy brak obiektywnych podstaw do słów krytyki względem marki. Właściwie z takimi incydentami, jak „bezinteresowne” negatywne opinie Google trzeba się liczyć. Cała sztuka polega na zbieraniu pozytywnych ocen i recenzji.

Podstawą pozyskiwania dobrych opinii Google jest niemal zawsze sprawność działania firmy oraz dobra jakość produktów bądź usług. Bez tego nawet najbardziej finezyjne działania w sieci na niewiele się zdadzą. Zakładamy więc, że marka ma się dobrze i sprawnie prosperuje na rynku z zachowaniem wszelkich reguł rzetelności biznesowej.

Pierwszą praktyką zorientowaną na zdobywanie pozytywnych opinie Google jest monitoring wypowiedzi na temat naszej firmy. To wręcz konieczne, aby poprzez obserwowanie forów tematycznych, grup dyskusyjnych i różnych opinii o naszym asortymencie wiedzieć, jak kształtuje się obraz firmy. Następnie określmy, do kogo zwracamy się z naszym przekazem marketingowym. Każda grupa konsumencka ma swoją specyfikę i np. określony poziom krytycyzmu czy odporności na reklamę.

Kolejny krok tworzenia pozytywnego wizerunku to sięgnięcie po sprawdzone narzędzie zarządzania opiniami. Mowa o SERM (Search Engine Reputation Management). Jest to instrument kontrolujący wizerunek w sieci w kontekście powiązanych ze sobą zapytań kierowanych do Google. Rezultatem działań SERM są kontrolowane wyniki wyszukiwania, które odsyłają użytkowników (potencjalnych klientów) do stron, serwisów, portali, for internetowych, które eksponują zachęcające opinie odnośnie naszej marki.

Pozytywne opinie Google powinny też wynikać z kreowanej przez nas komunikacji. Strategiczne znaczenie będzie mieć jakoś serwisu www. Istotną rolę odgrywa dobry content, trafnie dobrane kanały komunikacji oraz działania pozycjonujące. Jak najbardziej należy zabiegać o publikacje w opiniotwórczych serwisach, budowę profili społecznościowych, współpracę blogową czy udzielanie się w działach eksperckich.

Jak widać, dobre opinie Google to wypadkowa wielu działań i umiejętnie zaplanowanej strategii. Jednocześnie pozytywny wizerunek wymaga czasu, zaangażowania i umiejętności dostosowywania się do uwarunkowań otoczenia marketingowego.

Opinie w Google są kluczem do pierwszego wrażenia, które jak mawia przysłowie „robi się tylko raz”. Są też istotnym elementem ZMOT.

.

Wpisz swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy w Google (tryb incognito) i sprawdź wyniki. Tak widzi Ciebie świat.

Potrzebujesz pomocy w opiniach w Google?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Bezpłatny webinar: Skuteczna Reklama w Internecie – Google, Social Media & more!

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Oceń stronę
[Łącznie: 0 Średnia: 0]