Profil na LinkedIn – najskuteczniejsze praktyki optymalizacji profilu

11 kwietnia, 2019

Coraz większe znaczenie dla zdobycia dobrego angażu odgrywa serwis dla profesjonalistów – LinkedIn. Jest to także platforma sprzyjająca budowie swojego wizerunku zawodowego oraz lepszego uwidocznienia się w sieci. I właśnie widoczność, jaką powinien posiadać profil na Linkedin jest zagadnieniem, które nieco umyka uwadze użytkowników tego serwisu. Nawet najlepszy profil zawodowy nie zagospodaruje w pełni swojego potencjału, jeśli będzie zaniedbany po kątem pozycjonowania.

Jak wobec powyższej uwagi zacząć działać, aby nasz profil na Linkedin był bardziej zauważalny?

Po pierwsze należy dookreślić się zawodowo. Co jest naszym głównym nurtem działania, w czym jesteśmy dobrzy, jakie mamy osiągnięcia, czy istnieje nisza w naszej branży, którą mamy dobrze opanowaną kompetencyjnie? Odpowiedzi na te pytania zaowocują wyodrębnieniem grupy słów kluczowych, które nas najlepiej scharakteryzują. Używajmy tych słów na naszym profilu, nie zapominając jednak o zachowaniu właściwych proporcji.

Kolejny zabieg związany z „podbiciem” naszej widoczności poprzez profil na Linkedin to posiadanie swojego oryginalnego URL. Aby ustanowić lub zmienić adres URL swojego profilu na LinkedIn, wystarczy wejść w ustawienia profilu i wybrać opcję edycji obok adresu URL, znajdującego się pod naszym zdjęciem.

Nie czas na skromność. Posiadając już swój profil na Linkedin, należy wykorzystać pełnię jego możliwości. To wirtualna struktura, którą można modyfikować adekwatnie do naszego rozwoju zawodowego. Zamieszczajmy tam informacje o swoich umiejętnościach, wykształceniu, przebytych kursach i szkoleniach, zamieszczajmy linki do publikacji naszego autorstwa.

Jeszcze inna siła drzemiąca w LinkedIn związana jest z siecią kontaktów. Zaczynamy zwykle od naszych znajomych czy współpracowników. Z czasem grono kontaktów będzie poszerzać się o innych fachowców z branży czy osoby zawodowo zajmujące się HR-em. Zaproszenia należy weryfikować, ale też nie zamykajmy się tylko na kontakty, które w naszym odczuciu są wyjątkowo wartościowe. Inne osoby posiadające profil na Linkedin też rozwijają swoje kariery.

Aktywność na LinkedIn jest także czynnikiem sprzyjającym poprawie swojej widoczności. Najlepiej określić sobie pewną częstotliwość obecności i udzielania się w ramach serwisu. Sprawdzajmy, co się dzieje, udzielmy się w jakiejś dyskusji, która dotyczy naszych kompetencji. W ten sposób również wpływamy na rezultaty naszego pozycjonowania.

Nie zapominajmy też o interakcji. Gdy tylko ktoś potwierdzi nasze umiejętności, należy mu podziękować. Warto czasem udostępnić artykuł na naszym profilu, który wzbudził nasze zainteresowanie. Gromadźmy także rekomendacje naszej osoby. Można o nie poprosić byłych szefów, klientów czy postacie z autorytetem w branży, z którymi współpracowaliśmy. Zakładając profil na LinkedIn, starajmy się o niego właściwie dbać. Wszak to nasza wirtualna wizytówka. Choć wielu osobom może się wydawać, że to jeszcze jedna „społecznościówka”, to jednak jej potencjał może przysporzyć nam wiele pożytku na polu zawodowym.

Profil na LinkedIn to

Donec sollicitudin molestie malesuada. Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0