Reklama hotelu – skuteczna sprzedaż i rezerwacje pokoi

Październik 11, 2019

Zagadnienie marketingowe, jakim jest reklama hotelu obejmuje szeroki zakres działań. Wdrażając w prawidłowy sposób chociaż część z nich, będziemy w stanie zwiększyć jego rozpoznawalność oraz przyciągnąć szersze grono gości.

Pierwszym korkiem w ramach działań, jakimi jest reklama hotelu będzie poznanie grupy docelowej. Sprawdzoną metodą w tym zakresie jest stworzenie tzw. profilu idealnego klienta. To rodzaj wyobrażenia osoby i jej cech, która może być naszym potencjalnym klientem. Dzięki takiemu profilowi lepiej dopasujemy komunikację do odbiorców, dokonamy segmentacji grupy klientów (profili idealnego klienta może być kilka), poznamy motywację klientów, zaplanujemy ich ścieżkę zakupową i przygotujemy skuteczniejsze kampanie reklamowe. Cechy profilu idealnego klienta to m.in.: wiek, zarobki, zainteresowania, miejsce zamieszkania, potrzeby, nawyki, typ preferowanych rozrywek.

Skoro wiemy już, jacy są nasi preferowani klienci czas, aby zadziałała reklama hotelu, który prowadzimy. Zacznijmy od strony www. To podstawowe źródło informacji dla naszych potencjalnych gości. Atrybuty dobrej strony hotelowej to przede wszystkim:

– dokładne informacje o ofercie (operujemy konkretami);

– anglojęzyczna wersja strony (ewentualnie inny język, jeśli wiemy, że będzie potrzebny);

– atrakcyjne zdjęcia/grafiki obiektu oraz otoczenia;

– formularze kontaktowe (myślmy też o budowie bazy leadów);

– dostęp do mediów społecznościowych hotelu;

– sprawny system rezerwacji online i telefonicznej;

– posiadanie wtyczki CallPage;

– wersja strony na urządzenia mobilne.

Jednocześnie wdrażajmy działania podnoszące widzialność strony w sieci. Koniecznie zadbajmy o pojawienie się wizytówki w Google Maps.

Kolejne działania, które obejmuje reklama hotelu to aktywność w social mediach. Kluczowy w tym względzie jest fanpage na Facebooku. Tworząc go od razu przyjmijmy założenie, aby publikowane treści były spójne z charakterem i klasą hotelu. Ciekawy content będą stanowić: ankiety i pytania do fanów, posty z opiniami, zdjęcia z imprez okolicznościowych, polecenia, co warto zwiedzić w okolicy, zdjęcia z menu restauracji, zdjęcia wyposażenia i atrakcji hotelowych, komunikacja o ofertach i promocjach. Do działań społecznościowych można też włączyć Instagram.

Na pewno istotnym czynnikiem marketingowym jest dbanie o reputację hotelu w sieci. W tym celu możemy korzystać np. z: Brand24 czy SentiOne. Sprawdzajmy, co o nas piszą, reagujmy na uwagi i dokonujmy korekt w ofercie, jeśli takie są potrzebne.

Innym obszarem, na którym sprawdza się reklama hotelu to obecność naszych reklam/wizytówek na stronach portali turystycznych, krajoznawczych czy serwisów informacyjnych w naszym regionie działania. Wykorzystajmy także możliwości Google Ads. Po zgromadzeniu bazy adresowej przygotujmy sprofilowane oferty wysyłane mailowo. Dbajmy także o PR. Życzenia świąteczne to na pewno miły „przypominacz„ ze strony naszego hotelu. W sezonie zachęcajmy do przyjazdu SMS-owo.

Ludzie codziennie na całym świecie szukają miejsc do noclegu. Odpowiedzią na ich potrzeby jest Booking – monopolista w branży. Istnieją jednak sposoby by odebrać prowizję Bookingowi i sprowadzić gości do Twojego hotelu bez pośrednictwa hegemona branży.



Gogole Ads. Display. Reklama na Turystów. Mailingi. Kampanie SMS. Remarketing. Eventy. CSR. Coś jeszcze co może zrobić Hotel?

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!