Reklama produktowa na Facebook – co to jest?

18 stycznia, 2019

Facebook Ads stanowi system, pozwalający na reklamowanie produktów oraz usług w postaci komunikatów odpowiednio wyeksponowanych na Facebooku. Reklamodawcy mają do dyspozycji kilka różnych formatów , dzięki którym reklama produktowa na Facebook będzie dostosowana do specyfiki firmy lub profilu odbiorców. Co warto zauważyć, zasadniczo reklama produktowa na Facebook nie wkracza zbyt ekspansywnie w obszar treści zamieszczanych przez użytkowników.

Akcje reklamowe na Facebooku pozwalają firmom kierować treści bezpośrednio do tych użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą przejawiać zainteresowanie przedstawianymi produktami i usługami. I właśnie dokładne targetowanie, jakiemu podlega reklama produktowa na Facebook wyznacza wartość i użyteczność tego rodzaju komunikacji.

Poprzez reklamy na Facebooku można osiągnąć wiele korzyści, w tym:- zwiększenie sprzedaży produktów i usług,

– wzmocnienie pozycji firmy w sieci,

– podniesienie rozpoznawalności marki,

– nawiązanie nowych kontaktów biznesowych,

– utrwalenie relacji z klientami.

Bez względu na rodzaj oferty czy profil działania marketera, reklama produktowa na Facebook musi mieć właściwie zdefiniowany cel. W przypadku aktywności reklamowej w tym serwisie ma on szczególne znaczenie. Cele kampanii będą określać, jaki format powinna mieć reklama, gdzie zostanie ona ulokowana oraz, kto będzie jej odbiorcą.  

Generalnie reklama produktowa na Facebook nie jest obarczona dużymi kosztami. Praktycznie podstawowe zainicjowanie obecności reklamowej w serwisie można rozpocząć od niewielkiej kwoty. Poprzez konfigurację kampania na Facebooku pozwala na określenie budżetu dziennego lub budżetu całkowitego, przeznaczonego na cały okres publikacji reklam. Na ogół minimalny dzienny wydatek związany z emisją reklam wynosi około kilkunastu złotych. Jednocześnie, zarządzanie kampaniami na Facebooku wiąże się z dużą elastycznością. Wprowadzone kwoty można w każdej chwili zmienić.

Reklama produktowa na Facebooku to doskonała forma kampanii np. w remarketingu.

Chcesz wiedzieć więcej o reklamach produktowych w Google?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu!

Sprawdź: Bezpłatne Szkolenia Online dla Przedsiębiorców

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

WebinarJam – Musisz To Wiedzieć Zanim Go Kupisz!

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Łącznie: 0