Reklama restauracji – skuteczna promocja restauracji, bistro, knajpki

Kwiecień 13, 2019

Istnieją lokale gastronomiczne, które swoją renomę zbudowały dobrą ofertą, miłą obsługą czy ciekawym wystrojem wnętrza. W zasadzie wystarczy im dbać o swój poziom, aby nadal rentownie prosperować. Jednakże powstają nowe lokale bądź też są miejsca o dużej koncentracji gastronomii, a tym samym mocnej konkurencji. Wówczas niezbędna okazuje się reklama restauracji czy też innej działalności gastronomicznej.

Dokonajmy teraz pewnego istotnego rozgraniczenia. Innej strategii komunikacyjnej będzie wymagać reklama restauracji już działającej, a nieco innej lokalu debiutującego na rynku.

Nowy lokal

Tutaj mamy do czynienia z trzema podstawowymi segmentami działania: stworzenie wizerunku, wejście na rynek oraz podtrzymanie zainteresowania/rozwój biznesu. Start nowego lokalu powinien mieć charakter kompleksowy i impaktowy. Bazowe działania to: wymyślenie nośnej nazwy i hasła reklamowego, zaprojektowanie identyfikacji wizualnej, stworzenie strony www oraz uruchomienie sprzężonych z nią profili social mediowych. Należy też określić specjalność/cechę wyróżniającą lokal. Niemal konieczne jest głośne otwarcie, które będzie pretekstem do publikacji w sieci oraz lokalnych mediach.

Lokal w trakcie działalności

Bez względu na to czy lokal właśnie został otwarty, czy ma już pewien staż niezbędna jest stała komunikacja z klientami. Podstawowa reklama restauracji, pubu, kawiarni czy bistro to wizytówki, ulotki dystrybuowane cyklicznie do skrzynek pocztowych, banner w najbliższej okolicy czy na wjeździe do mniejszej miejscowości.

Drugi w tej chwili – i zapewne najważniejszy – teren działań komunikacyjnych to internet. Po pierwsze strona www. Jej atutem powinny być dobrej jakości fotografie (tylko nie z sieci!), prezentacja oferty, możliwość dokonania rezerwacji, dane kontaktowe i godziny otwarcia. Ponadto strona informuje o nowościach, zaprasza na imprezy, przedstawia oferty specjalne. Jeśli restauracja organizuje imprezy np. weselne lub dostarcza catering, taka oferta także musi zaistnieć na stronie. Dobry efekt zapewniają też fotorelacje z wydarzeń w lokalu.

Równoległa reklama restauracji w sieci to social media (Facebook i Instagram). Gastronomia jest na szczęście wdzięcznym tematem do komunikowania w tych kanałach. Tutaj opcji treściowych dla publikacji jest naprawdę sporo. Oferty, nowości w karcie, anonse imprez, relacje z wydarzeń, opinie gości, ogłoszenia rekrutacyjne, zmiany w wystroju, ciekawi goście itd. Fanpage lokalu musi być aktywny.

Jednocześnie oprócz pozytywnego wizerunku tworzonego przez nas w sieci, obserwujmy opinie, szczególnie te negatywne. Takie uwagi zwykle pojawiają się w wizytówce Google oraz na naszym fanpage’u. Warto na nie odpowiadać w pojednawczy sposób – „rozumiemy krytykę, przyjmujemy uwagi, postaramy się wyeliminować niedogodności” itd.

I jeszcze parę słów o promocji w sieci. Na pewno warto założyć profil lokalu w Google Moja Firma –będziemy lepiej widoczni w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz portalu Google. Koniecznie należy też stosować reklamy Facebook Ads.



Skuteczna reklama restauracji to gwarancja nie tylko nowych Klientów ale i retencji.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!