Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Październik 22, 2019

Większość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy.

Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a grupę lojanych fanów. Trzeba regularnie dbać o publikację treści oraz o sam wygląd strony firmowej. Jednym z kluczowych elementów wizualnych, który przekłada się na funkcjonalność profilu, jest często niedoceniane zdjęcie w tle.

Dziś chcielibyśmy skupić się właśnie na nim i pokazać, jak olbrzymi potencjał tkwi w tej jednej fotografii.

Zdjęcie w tle Facebook – co to w ogóle jest?

 

Zacznijmy od zupełnych podstaw. Czym jest zdjęcie w tle Facebook? Mówiąc najprościej, to fotografia, która znajduje się na samym szczycie profilu i stanowi jego główny element dekoracyjny, zajmujący całą szerokość strony. Widzimy ją zaraz po przejściu na fanpage.

Dlaczego jej dobór jest tak kluczowy? Przede wszystkim, właśnie dlatego, że ona jako pierwsza przyciąga użytkowników na naszą stronę oraz potrafi wpływać na ich decyzję o pozostaniu i zagłębieniu się w treści. Nikomu przecież nie zależy na odwiedzających, którzy wejdą i od razu opuszczą profil. Przyciągajmy i kuśmy do pozostania z nami jak najdłużej.

Zdjęcie w tle Facebook stanowi kluczowy element ozdobny profilu, na który mamy wpływ. O ile sam układ większości boxów jest stały i niezmienny, to grafika może świetnie personalizować stronę i dopasowywać ją do potrzeb identyfikacji wizualnej firmy.

Oprócz doznań czysto wzrokowych zdjęcie również aktywizuje społeczność, którą już zbudowaliśmy wokół fanpage’a, stając się kanałem wieloinformacyjnym, dającym prostą i skuteczną komunikację z odbiorcami.

Aby lepiej wytłumaczyć, na czym ona polega, poniżej przedstawiamy prosty i klarowny przykład, jak zdjęcie w tle Facebook działa na odwiedzających i o czym możemy informować za jego pośrednictwem.

 

Case study – jak wykorzystać zdjęcie w tle Facebook do komunikacji z odbiorcami galerii sztuki?

 

Przestrzeń, w której promuje się sztukę, stanowi ciekawy przypadek do analizy, jak bardzo zdjęcie w tle potrafi być przydatne. W końcu, to właśnie w galerii sztuki przemawia się głównie za pomocą obrazu lub innych form plastycznych.

Jakie zatem zdjęcia warto ustawiać na galeryjnym fanpage’u? Oczywiście, można użyć fotografii produktowej jednego z przedmiotów, znajdujących się w ofercie – będzie zapewne ładnie, dekoracyjnie i przyjemnie dla oka. Trudno jednak w takiej sytuacji mówić o rozbudowanej komunikacji oraz wzmożonej aktywności fanów.

Można dodać na grafice choć krótki tekst informujący, że mamy do czynienia z obiektem tygodnia lub nowościami w ofercie. Wiecej informacji warto natomiast wstawić w opisie zdjęcia. Zazwyczaj przekłada się to na bardziej ożywioną dyskusję oraz reakcje.

Kolejnym krokiem jest publikacja zaproszeń na planowane imprezy jako zdjęcie w tle. Odwiedzający profil od razu widzą, co się aktualnie w galerii dzieje oraz wiedzą, na kiedy planowane są kolejne eventy, bez konieczności przeszukiwania wydarzeń, które łatwo mogą im umknąć.

Zdjęcie w tle Facebook potrafi także opowiadać historię o ludziach i życiu firmy, zwłaszcza jeśli po szczególnie udanym wernisażu umieścimy pokaz pięciu fotografii reportażowych. Dla uczestników będzie to miłe przypomnienie, a dla nieobecnych zachęta, żeby w przyszłości nie opuszczać kolejnych wydarzeń.

Aktualne wymiary, jakie ma zdjęcie w tle Facebook, to: 820 x 312 px dla komputerów oraz 640 x 360 px dla urządzeń mobilnych, w których zdjęcie jest kadrowane centralnie. Aby zachować jak najlepszy wygląd grafiki, rekomenduje się wstawianie obrazu w formacie 1640 x 923 px, co pozwala na odpowiednie wykadrowanie nawet w wersji mobilnej.



Jak ustawiać zdjęcia w tle na Facebooku?

 

Skoro już wiemy, czym są zdjęcia w tle oraz do czego się przydają, przyszła pora, aby dowiedzieć się, jak je wstawiać na profil oraz przygotowywać, żeby wyglądały nienagannie.

Ustawianie ich jest niezmiernie proste. Wystarczy kliknąć w ikonkę zmiany, znajdującą się na polu zdjęcia w tle. Możemy wstawić grafikę już obecną w bibliotece zdjęć lub wgrać nowe, bezpośrednio z naszego dysku. Oprócz standardowych i statycznych grafik, mamy również możliwość stworzenia wspomnianego już wcześniej pokazu zdjęć (maksymalnie pięciu fotografii) lub ustawienia krótkiego video.

 

Zdjęcia w tle na Facebooku – aktualne parametry

 

Wielkość zdjęcia w tle na Facebooku to jedna z największych zmiennych w świecie social mediów. Zalecane parametry poszczególnych fotografii są regularnie modyfikowane przez władze portalu i aby utrzymać optymalny wygląd profilu, należy cały czas pilnować, czy jesteśmy na bieżąco.

Aktualne wymiary, jakie ma zdjęcie w tle Facebook, to: 820 x 312 px dla komputerów oraz 640 x 360 px dla urządzeń mobilnych, w których zdjęcie jest kadrowane centralnie. Aby zachować jak najlepszy wygląd grafiki, rekomenduje się wstawianie obrazu w formacie 1640 x 923 px, co pozwala na odpowiednie wykadrowanie nawet w wersji mobilnej, bez ucięcia istotnych treści i wprowadzania dysharmonii kompozycji.

Wielkość wysyłanego pliku nie może przekraczać 100 kB, dlatego zazwyczaj trzeba go skompresować. Do najczęściej stosowanych formatów zdjęć zalicza się: .jpg, .png i .bmp. Pierwszy z nich jest formatem kompresyjnym stratnym, czyli dochodzi do pogorszenia jakości samej fotografii. Warto zatem kompresować zdjęcia w programach, które umożliwiają precyzyjne ustawienie parametrów procesu, aby mieć kontrolę nad finalną jakością grafiki.

Jeśli planujemy wstawianie grafiki, łączącej fotografię z tekstem, wówczas zdecydowanie lepiej sprawdza się format .png, dzięki któremu minimalizujemy ryzyko rozpikselowania i nieczytelności treści.

 

Zdjęcie w tle Facebook – szereg korzyści dla każdej firmy

 

Właściwie dobrane pod względem parametrów i tematyki zdjęcie w tle na Facebooku potrafi stać się spójnym elementem wizualnej promocji firmy, kanałem komunikacyjnym, który aktywizuje społeczność już zgromadzoną wokół fanpage’a oraz sposobem na pozyskiwanie nowych fanów.

Warto zatem nieco bardziej się nim zainteresować i wykorzystać tak, żeby zdjęcie w tle stało się pierwszoplanowym bohaterem fanpage’a.

Pamiętaj by zdjęcie w tle zawsze pasowało do kluczowej rozdzielczości dla komputerów jak i urządzeń mobilnych.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 08.01.2020

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak założyć fanpage na Facebooku – poradnik

Jak założyć fanpage na Facebooku – poradnik

BlogZnacząca część naszego życia przeniosła się obecnie do świata wirtualnego. Dlatego w tej przestrzeni musiało znaleźć się też miejsce dla biznesu. Szczególnie dobrze widać to na Facebooku, w którym oprócz profili prywatnych, powszechnie zakłada się także strony...

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!