Reklama na Linkedin – Czym jest i czy w ogóle działa?

Kwiecień 17, 2019

LinkedIn zdobywa coraz większą popularność przede wszystkim dzięki możliwości przedstawienia swojej sylwetki zawodowej, co może zaowocować pozyskaniem ciekawego/lepszego zatrudnienia. Czy obok tej roli LinkedIn może również spełniać funkcje reklamowe dla marketerów różnych branż? Tak, gdyż jest to medium społecznościowe aktualnie już o dość szerokim zasięgu, a ponadto kumulujące wartościowe grupy konsumenckie. Dlatego umiejętnie stosowana reklama na Linkedin może zapewnić wymierne korzyści jej nadawcom.

Zauważmy, że niemal każdy użytkownik tego serwisu w ramach swojego profilu zawodowego zamieszcza informacje na temat swojego zatrudnienia, posiadanego wykształcenia, zainteresowań czy różnych umiejętności. Ponadto podaje dane na temat swojego wieku oraz wiele innych informacji demograficznych i nie tylko, które mogą okazać się niezwykle przydatne z punktu widzenia reklamodawcy.

Od czego wobec tego zacząć, aby planowana reklama na Linkedin okazała się marketingowym sukcesem? Przede wszystkim należy określić, kim są użytkownicy, do których chcielibyśmy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Rozważmy też czy branża, zajmowane stanowisko, edukacja oraz lokalizacja sprawiają, że mamy do czynienia z wystarczająco szerokim targetem, który będzie zainteresowany naszą ofertą.

Drugi czynnik, który również należy przemyśleć dotyczy tego czy LinkedIn będzie właściwym miejscem w sieci, aby zwrócić się do naszego targetu? Specyfika korzystania z tej platformy może sprawić, że reklama na Linkedin będzie jednak do tego stopnia ignorowana, że jej zamieszczanie nie zapewni zadowalających efektów.

Przyjmijmy jednak, że chcemy sprawdzić czy naszareklama na Linkedin wywoła jakiś oddźwięk. W jaki więc sposób możemy komunikować się z odbiorcami na LinkedIn?

Oto najistotniejsze formaty reklamowe na LinkedIn.

• Reklamy tekstowe – pojawiają się one po prawej stronie w trakcie przeglądania serwisu. Nie są one zbyt rozbudowane. Można w ich obszarze dodać logo firmy, krótki na 25 znaków nagłówek oraz copy reklamowe na 75 znaków. Dostępne są cztery opcje tej reklamy, różniące się wielkością oraz kształtem grafiki.

• Treści sponsorowane – mają postać postu sponsorowanego wyświetlanego podczas przeglądania feedu. Może to być zarówno jeden z postów opublikowanych na stronie firmy, jak też i inna treść przygotowana w kreatorze.

• Wiadomości sponsorowane LinkedIn InMail – jest to wariant wysyłania wiadomości do użytkowników, których wybiera się w opcjach targetowania. Linkedin InMail dociera bezpośrednio do skrzynki odbiorczej. Jej zaletą jest zawarty banner, w środku którego można umieścić przycisk call to action.

Co ciekawe, reklama na Linkedin to nie jedyny rodzaj aktywności marketingowej związany z tą platformą społecznościową. Serwis pozwala także generować leady oraz przeprowadzać kampanie z ich zastosowaniem. To zasługa Lead gen, który analogicznie, jak Facebook lead ad, gromadzi dane kontaktowe tak, aby w kolejnym etapie przygotować i wdrożyć kampanie treści sponsorowanych lub wiadomości InMail.

Reklama na CEO Coca Coli? McDonalds? Wysłanie maila do CEO największych korporacji w Polsce czy na świecie? Dzięki Reklamie na LinkedIn to żaden problem!



Ekosystem reklamowy LinkedIn pomimo, że daje możliwość dotarcia do idealnego odbiorcy może przysporzyć sporo problemów laikowi.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Szkolenie LinkedIn Masterclass - Warszawa 20.11.2019

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

PODOBNE ARTYKUŁY

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

Jak pobrać film z Facebooka? Sprawdzone sposoby

BlogJak pobrać film z Facebook? Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, to dzisiejszy tekst jest właśnie dla Was, gdyż skupimy się na praktycznych i skutecznych sposobach zapisywania plików video z tego popularnego portalu społecznościowego. Treści video...

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

Zdjęcie w tle na Facebook – aktualne wymiary i kluczowe elementy

BlogWiększość z przedsiębiorców zdaje sobie już dobrze sprawę, że obecność ich biznesu na Facebooku jest niemalże obowiązkowa, bez względu na to, czy prowadzą e-commerce, czy inny rodzaj firmy. Samo bycie to jednak jeszcze nie wszystko, żeby zbudować wokół fanpage’a...

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

Google Merchant Center – co to jest i jak działa?

BlogGoogle Merchant Center stał się w ostatnim czasie jednym z popularniejszych sposobów zwiększania ruchu w sklepach internetowych. Dlatego też w dzisiejszym artykule postaramy się zebrać wiedzę na temat tego, czym to narzędzie jest i jak je skutecznie wykorzystać do...

Udostępnij artykuł

Nie bądź samolubem! Podziel się widzą!