Witamy na Facebooku, czyli co dalej z tym Fejsem?

21 maja, 2019

Dojrzałeś do decyzji, że Twój biznes potrzebuje profesjonalnej przestrzeni na Facebooku? Brawo. To krok w naprawdę dobrym kierunku. Obecnie bez obecności w tym najpopularniejszym z social mediów trudno budować wiarygodny wizerunek firmy. Dlatego fanpage to wręcz element obowiązkowy, o którym nie możesz zapominać.

Kiedy już usłyszysz to radosne: „Witamy na Facebooku”, możesz poczuć się dość niepewnie w pierwszym momencie. Niby znasz przecież ten portal z prywatnego użytkowania, ale nie do końca wiesz, jak powinieneś postępować, prowadząc firmowy fanpage. Nie wpadaj jednak w panikę.

Możliwości jest naprawdę wiele, a ja znam sposoby, żeby nauczyć Cię biznesowego działania w mediach społecznościowych, również na Facebooku. Zobaczysz, naprawdę będzie dobrze.

 

Założenie firmowego fanpage’a na Facebooku – różnice między kontem prywatnym a fanpage’em

Jeśli chcesz promować swoją firmę na Facebooku, strona firmowa jest elementem niezbędnym. Dlaczego? Ponieważ pozwala na reklamowanie biznesu oraz przekazywanie treści komercyjnych, co dla prywatnych użytkowników nie zawsze jest dozwolone, co precyzyjnie określa regulamin Facebooka.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od doprecyzowania, jakie funkcjonalności udostępnia nam profil prywatny, a jakie fanpage firmowy.

Podstawową formą obecności na Facebooku, jest oczywiście profil prywatny. Do czego się przydaje? Dzięki niemu kontaktujemy się z innymi użytkownikami w wiadomościach prywatnych lub poprzez komentarze, reakcje lub udostępnianie rozmaitych treści. Otrzymujemy także opcję tworzenia galerii zdjęć, organizujemy wydarzenia oraz rozmaite grupy.

Facebooku pomaga utrzymywać relacje z innymi ludźmi, dzielić się ciekawymi treściami oraz poszerzać wiedzę i horyzonty na różne tematy. Aktywności te mają jednak wymiar typowo prywatny.

Jeśli szukamy sposobu promowanie biznesu, potrzebujemy jednak strony firmowej, czyli właśnie fanpage’a. Jest on nierozerwalnie związany z profilem osobistym, gdyż założyć i prowadzić go można wyłącznie jako zarejestrowany użytkownik prywatny.

 

Fanpage – narzędzie do promocji i mówienia o firmie

Witamy na Facebooku? Wspaniale, ale co dalej? Do czego powinieneś tak naprawdę wykorzystywać swoją stronę firmową każdego dnia? Na fanpage’ach publikuje się treści biznesowe, często o charakterze typowo reklamowym.

Jak to robić mądrze, dzięki wykorzystaniu szeregu mocno zróżnicowanych narzędzi, opowiadam na kursie online „Reklama na Facebooku”, podczas którego przedstawiam podstawy tworzenia kampanii reklamowych, oraz na szkoleniu „Facebook Marketing PRO”, w którym pomagam pogłębić wiedzę i poznać profesjonalne narzędzia do budowania skutecznego fanpage’a.

Mówiąc wprost, nowoczesny fanpage staje się niezbędną przestrzenią, w której możesz otwarcie opowiadać o swoim biznesie. To miejsce dedykowane Twojej firmie, pokazujące ją od najlepszej, w pełni profesjonalnej strony. Nie ma tam prywatnych wtrętów ani niepotrzebnych wątków – tylko konkrety, które służą budowaniu silnej społeczności fanów, zaangażowanych klientów oraz ambasadorów Twojej marki.

Do czego służy fanpage? Przede wszystkim pozwala przekazywać informacje na temat Twojej firmy. Na nim umieszcza się aktualności z życia przedsiębiorstwa, prezentuje ofertę, tworzy wydarzenia oraz dzieli wiedzą z branży. Wszystkie te działania mają na celu zbudowanie grupy zaangażowanych użytkowników, którzy aktywnie komentują i udostępniają Twoje treści. To oni stanowią trzon strony oraz filar zasięgów organicznych fanpage’a.

Strona firmowa na Facebooku stanowi sposób na sprawną komunikację z fanami. Coraz więcej osób wybiera ten kanał jako wygodny i szybki, co jest jego zasadniczą przewagę nad tradycyjnymi rozwiązaniami takimi, jak komunikacja mailowa lub telefoniczna. Facebook i Messenger stanowią zatem odpowiedzią na potrzeby współczesnych czasów. Dzięki nim komunikacja w biznesie jest efektywniejsza i bliższa klientom.

Oczywiście nie samym zasięgiem organicznym i już posiadanymi fanami strona firmowa żyje. Aby mogła się rozwijać, potrzebujesz nieustannie nowych odwiedzających. Jak ich pozyskiwać? Nic prostszego. Służy do tego szereg narzędzi reklamowych, dostępnych dla użytkowników biznesowych.

Po rejestracji na Facebooku warto uzupełnić profil, znaleźć znajomych, dołączyć do grup (lub założyć swoją) oraz oczywiście założyć fanpage!

.

O wszystkich formach płatnej i bezpłatnej promocji na Facebooku opowiadam na już wspomnianych wcześniej praktycznych szkoleniach online: „Reklama na Facebooku” oraz „Facebook Marketing PRO”. Dzięki nim poznasz wszelkie sekrety skutecznej reklamy na Facebooku – pokazanej od zupełnych podstaw, do zaawansowanych, profesjonalnych ustawień, dodającym Twoim treściom marketingowym konkretnego wyrazu.

Pamiętaj bowiem, że sama obecność to obecnie za mało. Chcesz, żeby po sławetnym: „Witamy na Facebooku” Twój profil nieustannie się rozwijał, przyciągał nowych fanów i tętnił życiem? Musisz zacząć działać – zająć się prowadzeniem strony oraz skupić się na budowaniu kampanii reklamowych, które skierują na Twoją stronę naprawdę wartościowy ruch, wyselekcjonowany za pomocą targetowania.

Podczas wspomnianych szkoleń opublikowanych w ramach Akademii Przedsiębiorczości pokazuję, jak to zrobić dobrze i profesjonalnie, żeby zachwycić odbiorców, przyciągnąć ich na stronę oraz przekonać, że mają do czynienia z prawdziwym specjalistą w swojej branży. Chcesz się przekonać, jakich narzędzi do tego potrzebujesz? Zapisz się na kursy online już dziś.

 

Witamy na Facebooku – dlaczego warto prowadzić fanpage?

Witamy na Facebooku? I co niby z tego będziesz mieć? Prowadzenie fanpage’a przynosi szereg korzyści dla biznesu, o czym wspomnieliśmy już wcześniej. Warto jednak uporządkować tę wiedzę i określić, co tak naprawdę zyskujesz, zakładając i używając strony firmowej na Facebooku.

Przede wszystkim optymalizujesz kontakt z klientem oraz zdecydowanie łatwiej przekazujesz informacje o firmie, docierając do szerszego grona odbiorców niż za pośrednictwem innych mediów (tradycyjnych i wirtualnych). Szereg narzędzi pozwala na docieranie do odpowiednich odbiorców, dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz, przy użyciu dopasowanego, wartościowego contentu.

A dlaczego warto to zrobić? Facebook dla biznesu pozwala na budowanie konkurencyjności i rozpoznawalności marki. Przydaje się to nie tylko do celów czysto wizerunkowych. Świadomość społeczna przekłada się bowiem na większe zaufanie odbiorców, którzy chętniej wchodzą na Twoją stronę, są bardziej otwarci na interakcje, a finalnie dużo chętniej decydują się na zakup oferowanych przez Ciebie produktów. Brzmi pięknie? Zapewniam, że naprawdę można uzyskać takie efekty z pomocą fanpage’a.

Choć pierwotnie strona firmowa miała służyć przede wszystkim do budowania społeczności i realizacji kampanii wizerunkowych, to tak naprawdę fanpage niejednokrotnie staje się wsparciem czysto sprzedażowym. Musisz tylko wiedzieć, jak pokierować promocją. Dowiesz się tego na szkoleniu Facebook Marketing PRO. Dołącz już dziś i sprawdź, jakich narzędzi używać, żeby fanpage zaczął dla Ciebie zarabiać spore pieniądze.

 

Co jest potrzebne, żeby to wszystko zadziałało?

Po raz kolejny powiemy: „Witamy na Facebooku”. Skoro założyłeś stronę, to pierwszy krok już za Tobą. Twój biznes już jest na Facebooku. Teraz potrzebujesz wytężonych działań, żeby ktokolwiek się o nim dowiedział. Sama obecność nic przecież nie da, już to przecież wiesz.

Co musisz zatem robić? Przede wszystkim niezbędne są regularne publikacje, zapewniające odbiorcom ciekawy i wartościowy content. Wstawiaj materiały, które zaintrygują oraz dostarczą wiedzę przydatną dla fanów.

Dopracowuj wszystkie treści w najmniejszych nawet detalach. Twórz plany i scenariusze publikacji oraz udoskonalaj teksty, grafiki i video. Jeśli nie masz na to czasu lub nie czujesz się na siłach, warto zdać się na wsparcie specjalistów, którzy o marketingu w social mediach wiedzą naprawdę sporo.

Nie zapominaj, że skromność w Internecie nie pomaga zwiększyć widoczności Twojej firmy. Potrzebujesz jeszcze wartościowych reklam oraz solidnych kampanii reklamowych, przygotowanych dla wartościowych grup odbiorców, na których szczególnie Ci zależy. Jak do nich dotrzeć i co zrobić, żeby użytkownicy Facebooka chcieli zostać Twoimi klientami, opowiadam na szkoleniach w ramach Akademii Przedsiębiorczości. Jeżeli szukasz wiedzy na temat promocji na Facebooku na początek kursy „Szkolenie Reklama na Facebooku oraz Szkolenie Facebook Marketing PRO” będą wręcz idealne, żeby rozwinąć skrzydła i poczuć się dobrze w biznesowych social mediach.

 

***

Facebook dla biznesu przynosi szereg solidnych korzyści. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie je znaleźć oraz jak je wykorzystać w sposób optymalny.

Jeśli szukasz praktycznej wiedzy oraz sprawdzonych rozwiązań, zarejestruj się na stronie Akademii Przedsiębiorczości i poznaj szeroki wybór kursów online z zakresu marketingu nie tylko na Facebooku. Z ich pomocą zdobędziesz nowe umiejętności, nauczysz się patrzeć na social media jako na narzędzie do uzyskiwania konkretnych rezultatów biznesowych.

Chcesz promować się niczym nowoczesny heros marketingu? Chyba już wiesz, gdzie powinieneś szukać wiedzy na ten temat, prawda?

 

Witaj na Facebooku…czyli kilka słów o tym co zrobić po założeniu konta na fejsie? 😉

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Bezpłatny webinar: Skuteczna Reklama w Internecie – Google, Social Media & more!

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Oceń stronę
[Łącznie: 1 Średnia: 5]