WebinarJam – czy to jest najlepszy system do webinarów?

21 lutego, 2020

Ostatnimi czasy ze względu na pandemię większość z nas prowadzi swoje biznesy poprzez Home Office, wykorzystując do intensywnego działania przestrzeń Internetu. Z jej pomocą można przecież osiągnąć naprawdę wiele. Często więcej niż początkowo mógłbyś sobie nawet wyobrażać.

Świetnym tego przykładem jest choćby dostęp do rozbudowanych form komunikacji. Można oczywiście pisać na chatach, prowadzić fanpage’a lub blog. Nic jednak nie zastąpi tradycyjnej rozmowy. Niby da się wciąż normalnie zadzwonić do współpracownika lub klienta, jednak to nie to samo, co spotkanie w większym, kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu osobowym gronie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby takie zebrania organizować również w Internecie. Jak to zrobić?

Do takich celów wykorzystuje się webinary, których chętnie używa coraz większe grono osób, widząc w nich realną szansę na poprawę widoczności swojej firmy, budowanie relacji oraz sprawnej komunikacji wewnętrznej lub zewnętrznej np. z klientami.

Narzędzi do prowadzenia webinarów jest naprawdę wiele. W dzisiejszym tekście chciałbym się jednak skupić na jednym, które szczególnie mnie do siebie przekonało. Mowa o WebinarJam, czyli kompleksowym produkcie, dzięki któremu pokochacie webinary i chętnie będziecie je wykorzystywać w swojej codziennej pracy.

 

Webinary – dlaczego warto je wykorzystywać?

Zacznijmy jednak od zupełnych podstaw. Zanim przejdziemy do analizy technikaliów, zastanówmy się, dlaczego w ogóle warto sięgać po rozwiązania takie, jak webinary (inaczej nazywane webinariami). Do czego one się przydają?

Korzyści są naprawdę wielostronne – zarówno dla organizatora, jak i uczestników, którzy dołączają do takiego spotkania.

Osoba prowadząca ma możliwość równoczesnego kontaktu z większym gronem odbiorców. Świetnie sprawdza się to na przykład do prowadzenia szkoleń online lub większych spotkań z klientami albo współpracownikami. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym z możliwością wchodzenia w interakcje.

Okazuje się zatem, że webinar stosuje się do poprawy komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie szkoleń online z pomocą tego typu narzędzi, jesteśmy też w stanie przekazywać tą drogą wiedzę, która dotrze do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców. Jak wiele osób się o Twoim kursie dowie, to oczywiście kwestia właściwego przygotowania reklamy, ale o tym opowiem chętnie innym razem.

Co jeszcze dostajesz dzięki webinariom? Przede wszystkim zyskujesz niebywałą szansę na rozwój swojej firmy w przestrzeni internetowej. Do spotkania dołączają oczywiście osoby, które już zdążyły Cię poznać, jednak oprócz nich pojawiają się często nowe twarze, poszukujące rzetelnej i praktycznej wiedzy. I to właśnie Ty możesz im ją zaoferować, zyskując nowych fanów albo nawet klientów.

Z pomocą webinarów buduje się pozycję ekspercką oraz zwiększa świadomość Twojej firmy lub marki osobistej. Krótko mówiąc, dobrze przeprowadzony webinar to dla Ciebie jedna ze skuteczniejszych form promocji oraz sposób na solidny rozwój biznesu.

Nie zapominaj również, że wchodzenie w interakcje z uczestnikami, rozmowy online, wpisy na chacie to także kopalnia informacji na temat Twoich odbiorców, ich potrzeb i oczekiwań. Przydaje się to do budowania kampanii marketingowych oraz tworzenia wartościowego contentu. Z takiej wiedzy po prostu trzeba zatem korzystać.

 

Narzędzia do prowadzenia webinarów – WebinarJam

Jeśli podjąłeś już decyzję, że czas najwyższy zacząć prowadzić swoje własne webinary, pierwszy krok masz już za sobą. Teraz musisz tylko zdecydować się na platformę, na której chciałbyś takie spotkania organizować.

Opcji jest naprawdę wiele. Na przestrzeni lat testowałem sporo z nich i muszę Ci powiedzieć, że ostatnio przypadł mi do gustu WebinarJam, czyli sposób na przygotowanie, promowanie i przeprowadzenie webinaru od A do Z.

Rzadko zdarzają się tak kompleksowe produkty, a akurat w tym przypadku wszystko dostajesz w jednym miejscu. I to naprawdę jest wielki plus.

Skuteczna reklama zakłada docieranie z komunikatem do odpowiedniej grupy docelowej ale także i ciągłą optymalizację kampanii reklamowej.

.

a co możesz liczyć? Masz dostęp do przestrzeni, w której przeprowadzasz spotkania. W ramach platformy możesz przygotowywać strony do zapisów na webinar, rozsyłać maile z zaproszeniami i przypomnieniami, a nawet wysyłać wiadomości SMS do uczestników. Wszystko po to, żeby Twój webinar prezentował się jak najlepiej od każdej strony.

Ponadto WebinarJam daje możliwość uczestnictwa nawet 5000 osób w Twoim spotkaniu. Stanowi to jego niebywałą przewagę nad konkurentami z branży.

Dodatkowo wcale nie musisz prowadzić takiego spotkania sam. Platforma pozwala na uczestnictwo aż 6 prezenterów, dzięki czemu przygotujesz jeszcze ciekawsze, bardziej merytoryczne materiały, które spotkają się z uznaniem Twoich odbiorców.

Uczestnicy mają pytania i chcą wziąć udział w dyskusji? Nic prostszego Oprócz samego wysłuchania przekazywanych informacji, uczestnicy webinarów mogą cały czas komentować na live chacie. W ten sposób zadają pytania oraz dzielą się swoimi opiniami, a Ty poszerzasz wiedzę, czego tak naprawdę potrzebują.

 

WebinarJam a produkty konkurencji

Oczywiście na rynku można znaleźć wiele innych narzędzi, podobnych do WebinarJam. Sporą popularnością cieszą się na przykład MyOwnConference oraz Go To Meeting.

Oba rozwiązania należą do powszechnie używanych i mają swoich zwolenników. Oczywiście pozwalają na prowadzenie i nagrywanie spotkań, udostępniają opcję czatu oraz występowania kilku osób w jednym nagraniu.

Mają niestety jedną, dość solidną wadę, która bywa niekiedy problematyczna. W obu przypadkach w webinarze może uczestniczyć mocno ograniczona ilość osób, zależna od wykupionego pakietu. Nawet jeśli jednak zdecydujemy się na najdroższe pakiety, wciąż otrzymujemy przestrzeń dla raptem 100 użytkowników (Go to Meeting) lub 550 (My Own Conference). W porównaniu z omówionymi wcześniej możliwościami, które daje WebinarJam to naprawdę niewiele.

Jeżeli zatem zamierzasz tworzyć webinaria lub szkolenia z naprawdę dużą ilością uczestników, warto od razu postawić na rozwiązania, które sprostają Twoim oczekiwaniom i planom.

Kolejną wielką przewagą WebinarJam jest fakt, że dostęp do szeregu dodatkowych narzędzi (wysyłka maili i wiadomości SMS, tworzenie strony informacyjnej itd.) masz w jednym miejscu. Nie musisz zatem przygotowywać każdego z elementów oddzielnie – wszystko robisz od razu w jednym miejscu. Znacząco usprawnia to pracę i sprawia, że oszczędzasz czas i energię, które zdecydowanie lepiej spożytkować podczas transmisji na żywo.

 

Profesjonalne webinary w zasięgu ręki

Spotkania z klientami lub partnerami biznesowymi w przestrzeni online stanowią obecnie jedno z podstawowych rozwiązań, które znacząco ułatwiają codzienną pracę.

Dzięki nim oszczędza się czas i pieniądze oraz poprawia jakość kontaktów. A to przecież podstawa nowoczesnego biznesu.

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z webinarami i spotkaniami online, warto postawić na narzędzia kompaktowe, proste w obsłudze i mocno intuicyjne. W mojej opinii właśnie takie jest WebinarJam, czyli sposób na profesjonalne nagrania i spotkania w przestrzeni wirtualnej dla Ciebie i wszystkich Twoich klientów. Bez obaw, nawet jeżeli ich grupa będzie naprawdę spora, to WebinarJam sobie z tym na pewno poradzi.

WebinarJam to jeden z najlepszych software do webinarów na świecie. Jeśli potrzebujesz przeprowadzić webianry na więcej niż 200 osób – sprawdzi się idealnie w świetnej relacji „cena do jakości”.

Potrzebujesz pomocy lub rady?
Kliknij w logotyp Partnera artykułu.

Bezpłatny webinar: Skuteczna Reklama w Internecie – Google, Social Media & more!

autor:

Bartosz Paczyński

Od ponad 10 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku.

W moim portfolio – agencji Content Hero oraz moim prywatnym znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Techland, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski

Jak pozyskać klientów, czyli lead generation w Internecie

Skoro chcesz prowadzić biznes w sieci lub pragniesz wykorzystać Internet do promowania swojej oferty lub usług, powinieneś zacząć jak najskuteczniej używać lead generation. Co to takiego, jak pozyskać klientów z jego pomocą oraz jak zacząć sprzedawać więcej i lepiej?...

Dropshipping – co to jest

Dropshipping – co to jest

E-commerce to jednak z najszybciej rozwijających się dziedzin współczesnego handlu. Kolejne sklepy powstają w olbrzymich ilościach, oferując szereg rozmaitych towarów i usług. Oprócz standardowych sklepów, coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zakładanie...

Monitoring płatności dla przedsiębiorców – musisz to wiedzieć

Monitoring płatności dla przedsiębiorców – musisz to wiedzieć

Stara maksyma głosi: lepiej zapobiegać, niż leczyć. Wbrew pozorom w tego typu mądrościach tkwi zawsze sporo prawdy i naprawdę warto stosować je w przeróżnych dziedzinach życia, również w biznesie. Podobnie jest również z drażliwym dla wielu przedsiębiorców tematem...

Oceń stronę
[Łącznie: 2 Średnia: 5]